Rat Fink Reunion

Alldeles utanför Falkuddens Camping ligger Nås idrottsplats. Just denna helg, ordnas Rat Fink Reunion. Detta arrangeras för nionde året, i år. Den stora motorfesten för HotRods och en chans till att visa upp sej. I fjol var det visst ca 500 bilar här som stod parkerade rad efter rad. Det är nog ungefär likadant i år. Det märks också på campingen eftersom den är fullbelagd och vi ”vanliga” campare är ett fåtal. Bilar, motorcyklar, tält och husvagnar  - alla med sitt speciella utseende. Riktigt kul att se på. Nedan kommer ett litet smakprov på vad vi sett under dagen.
Morgonutsikt från vår husbil.

Glänsande röd

Häftig motorcykel – en bland väldigt många

Svart glänsande lack


Muller och avgaser

Idrottsplatsen var full av entusiaster

En motorcykel och jag lovar – det fanns inte ett endaste dammkorn på den !

Någon bilägare behöver jobba lite på finishen…..

14 thoughts on “Rat Fink Reunion

  1. Det är verkligen jättekul att titta på alla dessa skönheter, den sista kommer nog att tillhöra den övriga skaran inom kort, är vi säkra på. Men tänk vad jobb de lagt ner på alla dessa bilar och motorcyklar. Vi var tidige väldigt sugna på att ha en gammal ”truck” från 50-60talet, men det blev lite för dyrbart och tidskrävande. Nu har man andra intressen, som tur är. Ha det fortsatt skönt. Kram 3 M

    • Man kan bara gissa hur mycket tid och pengar de lagt ner på sina ögonstenar. Men så var dom stolta också! Det märktes så fort man närmade sej med kameran – de ställde villigt upp på bild! :)

  2. Dessa bilträffar måste vara enormt populära. Jag kom in till Eksjö Camping i ett ärende en kväll i veckan. Där var det veteranbilsträff. Jag höll på att inte kunna uträtta mitt ärende, jag drunknade i folk och bilar. Jag förstår att det var populärt hos er också.

  3. Ja, tänk vilka entusiaster det finns… och vilket enormt jobb de lägger ner på sina ”ögonstenar” :)
    Kul att titta på dem – den ena läckrare än den andra…
    Ha det fortsatt bra!

  4. Kul att se alla som har kämpat med sina ögonstenar:) en del är helt otroligt duktiga. Motorcykel såg ut som en liknande trike,som goldwingmodellen? Kul när man kan gå o titta på nåt när man är på camping:) ha en bra söndag kära du. Kram

    • Ja det var jättekul att se, trots att jag inte är ett dugg motorintresserad. Men just att så många också bodde på campingen bidrog till att väcka min nyfikenhet :)

  5. Det var en salig blandning! Vi hamnade mitt i rusningen till Car & Bike Meet i Askersund. Det var också en och annan pärla vi mötte på vägen. (Läs drösvis!)

Kommentarer inaktiverade.