Skåneporten

Eftersom det regnade och var tråkigt i morse, släppte vi handbromsen och for söderut. Via Tranemo, där vi stannade till vid FyndLagret. Där hittade jag en ny tvättkorg, som jag letat efter, samt en fönsterskrapa och två grytlappar. Inga mängder alltså. Nu står vi vi Skåneporten och ställplatsen hod Bengt i Örkelljunga. Här är det många bilar, lite mulet men med gratis wifi. Och vad gör vi här då? Vi skulle ju till Elmia….. Jodå vi kommer dit också, senast på tisdag :) 
Bilden tog jag i våras. Då sken solen – det gör den inte nu…..

7 thoughts on “Skåneporten

  1. Måste nog titta till Bengt i Örkelljunga någon gång. Verkar vara många som stannar till där:) Ha det så trevligt på Elmia. Lite avis dock. Hade gärna varit där:-) Kram

  2. va? Här hos mig så sken solen iallafall fram tills det började regna ;-) ni kunde ju kört några mil till när ni ändå är ute och flänger upp o ner!

    • Hi hi ja nog flänger vi, fast lite mera Kors och Tvärs, tycker jag! Tror faktiskt vi ”måste” köra om Falkenberg och Laxbutiken (E6 avf 49?) innan vi drar till Jönköping och Elmia :)

  3. Härligt,där var vi in på vår hemresa från Skåne tidigare i somras o där stod vi bra !!!
    Samtidigt var vi in o dregla på Carthagos stora fina bilar,kanon !!!
    Vi hoppas att fru Fortuna är med oss o giver oss en storvinst så då byter vi.
    Då blir det Husbil forever o sommar året runt !!!
    Hjälp oss o håll era tummar…….

    Ha det gott o lev väl….

    • Nog finns det många bilar att drömma om! Men om jag kan hjälpa till att hålla tummarna, vet jag inte riktigt…. håller ju mina egna tummar, för alldeles egna, egoistiska syften, med samma fru…. ;)
      Ha det gott ni med! Kram

  4. Det kan ju inte vara lätt att hålla sig väl med den där fru Fortuna, så många som håller tummarna för att hon skall landa hos dem. Vi gör det ju också, skämt åsido, Bengt i Örkelljunga är ett bra ställe att stanna på när man åker både söder och norr över, där har vi också övernattat många gånger. Det finns ju det man behöver, det räcker länge. Ta det lugnt på vägarna. Kram 3 M

Kommentarer inaktiverade.