Sill i höstrusket

Jag brukar faktiskt läsa igenom den reklamhög som ramlar in under helgen. Ibland lusläser jag den – ibland inte….. Igår när jag handlade lite norpade jag med mej nästa veckas reklamblad. Varför vet jag inte riktigt men det blev så. Idag vid frukosten kollade jag igenom den. Visserligen är det inte sommar och varmt men jag blev glad ändå. Min favoritsill fanns med!!! Blå burk med gurka, äpple och grädde…….

Detta är en sill som endast har funnits på Lidls butiker i norra Tyskland. Vi har under många år börjar vår sommarsemester med att inhandla några burkar. Om den smakar lika gott här på hemmaplan i höstrusket, vet jag inte. Men jag tar chansen :) Vågar du testa? 

10 thoughts on “Sill i höstrusket

  1. Vad gott! Jag alskar sill och ibland festar jag till det med att ata matjessill och potatis for mig sjalv! Men agg och sill till frukost ar jattegott! Kram!

  2. Detta måste vara sillen du pratade om, när vi pratades vid i telefon. Du tipsade om den innan våran resa till Paris? Lyckan är fullkomlig för dej då? :-) testa den, kanske det är samma. Men det brukar inte smaka likadant hemma som det gör när man är på semester och bara njuter av allt:-) Kram

  3. Har aldrig varit så förtjusta i den tyska sillen. Kanske en kvarleva från det vi bodde där nere och tyckte den svenska var bättre. Brukar ibland vara så med det som är svårare att få tag i. Men nu får man ju tag i allt man eventuellt längtar efter av specialiteter. Inte lika spännande då, kanske, vem vet. Kramar 3 M

    • Ja så kan det absolut vara lite av att ”gräset är grönare hos grannen” ….. Men jag ska iallafall testa denna, så får vi se. Det kanske slutar med att vi kommer att förändra våra semesterinköp ;) Kram

Kommentarer inaktiverade.