Söndagsletande

Eftersom vi sett att det kommit ut ett helt gäng med cacher här i stan, när vi varit borta, så passade vi på att gå den slingan idag. Den går runt älven och börjar nedanför vår Gammelgård. Sedan följer man älv-kanten hela tiden. Vädret var strålande fast vinden var lite kall på sina ställen, där det tog i. Hursomhelst så var det en mycket trevlig promenad, en väg jag inte gått på 20 år! Sån tur att vi börjat med cachletandet, så jag kommer iväg på mina gamla promenadvägar.

Utsikt från en vilo-bänk utefter älven. Bilderna inte så bra eftersom de är tagna med mobilen

Engelbrekt var här i krokarna och härjade. Sån tur att bron är uppbyggd igen!

I en slänt hade några grabbar lag ut en lång plast, och hällt på såpavatten. Å hej va´de for!

Det gäller att hitta rätt pinne i skogen 😉

9 reaktioner på ”Söndagsletande

  1. Värst vilka bilder du lagt in,det är ju så man känner igen sig !!! Visst är ju älvslingan en fin
    promenad o få lite frisk luft o fin utsikt över Dalälven….

    Ha det gott o välkommen hem igen….

  2. Börjar att inse att vi måste börja med cashing. Härligt sätt att komma ut och man har något kul och spännande framför sig. Skall göra lite research, du har ju en del tips. Dessutom var bilderna underbara, trots mobilen. Visar skönheten kring älven. Ha det så gott! 3 M

  3. oj, ni är allt flitiga ni 🙂 nu får jag skärpa mig att logga in då det ju fanns massor här med.
    tycker allt att bilderna blev fina iaf!
    kram

  4. Vi har försökt hitta cachar, men vi har inte lyckats så bra……skall ta upp det igen……det är ett trevligt sätt att så se ställen som man i vanliga fall inte skulle fått se……….

    • Om jag kan hjälpa till på nåt sätt gör jag det gärna. Har ni bara hittat de första kommer resten av sej självt 🙂

      • Tack, i Spanien cyklade vi och hittade platser och vi stod exakt på stället, men hur vi än tittade och lyfte på än det ena än det andra……..fanns inget, det fanns inte mycket att leta på…….Någon måste ha tagit med sig cachen eller flyttat den…….trist….

  5. Härliga bilder från promenadslingan vid älven 🙂 Blir faktiskt väldigt intresserad av det där med geocashing – måste nog testa… Hur kommer man igång?

Kommentarer inaktiverade.