Våren exploderar

Trots att det varit ganska kallt om nätterna, så ser jag hur allt som växer bara exploderar i naturen.

I år får jag blommande tulpaner, för första gången på länge. Rådjuren har alltid varit och knaprat i sej dem. Men jag fick rådet att peppra dem, med cayennepeppar och det verkar funka. Rådjuren gillar alltså inte starkt kryddad sallad  😉

Gullvivorna under mitt köksfönster, börjar på att slå ut

Gräslöken blommar snart så nu är det dags att plocka knopparna och lägga dem i en sallad

Bladen på björnbären har kommit långt

10 reaktioner på ”Våren exploderar

  1. Tänk vad bra tips man får. Peppra på tulpaner har vi aldrig hört, vi har klarat lökarna från Rådjuren i flera år och de blommar nu i omgångar. Det där med gräslöksblommorna var också nytt. Är nog gott. Vi hamnade i Gränna idag. Har precis tagit en promenad, skönt att vara på G. 3 M

    • I Gränna är det mysigt, tyvärr stannar vi där för sällan. Nu var det flera år sen sist…. Men visst är det härligt att vara på G. Ha det ni med 🙂

  2. peppra salladen 🙂 bra tips där. INte för att det springer så många rådjur i min trädgård direkt men omiattifall så är det bra att veta
    kram

  3. Rådjur är vackra men inte i trädgårdar. Jag hade tidigare såna marodörer, vilket gjorde att rabatterna blev färre och färre. Nu bor vi i lägen het och njuter av andras rabatter i stället. Älskar verkligen den här årstiden med alla fina blommor!! Ha dé!

  4. Härliga bilder… gräslöksblommor i salladen – det måste jag nog prova 🙂
    Tack för länk ang. geocaching – får se om jag kan locka med Lasse…
    Ha det gott!

Kommentarer inaktiverade.