Lite här och lite där

Förra helgen var det sommar. Den här helgen känns det som om det helt plötsligt blivit höst. Kylig och regnigt. Å andra sidan är det inte helt katastrofalt, jag får ju en hel del gjort inne. Men det känns som om jag gör allting eller ingenting. Eller lite här och lite där. Bakar lite, tvättar lite, packar husbilen lite, städar altanen lite, kollar kamerabatterier lite, slår in studentpresenter lite, provar sommarkläder lite, skriver inköpslista lite, dammar lite, plockar ihop några cdskivor att ha med på semestern, kollar färjebiljetter lite, tvättar lite, fixar lite mat, städar lite, och så yrar jag omkring lite 😉 Nu slår jag ner rumpen lite….

Bad vid Silvköparens Camping, Sala – förra helgen. Nu längtar jag efter sol och värme igen. Och snart så är det semester!

6 reaktioner på ”Lite här och lite där

  1. Vi kom just hem från en fem milatur på småvägar i våra hembygder åkandes på MC`n. Vi är minst sagt stelfrusna efter den turen. Skönt att vi behöver knappast chansa på vädret när vi styr söder över. Samtidigt är det nog bra att ha med denna kyliga helg i minnet, då kommer vi att njuta ännu mera och bara minnas hur vi frös.

    • Kloka ord! Upplever man inte det ena, kan man oftast inte uppskatta det andra. Och den som längtar efter nåt gott…. 😉

  2. nåja, du glömde att du spelar Wf lite oxå 😉
    Tycker nog allt att du fått gjort en massa dessa två dagar, kanske tur att det inte solen sken och det var +25?!
    kram

    • men bara lite WF – och du vann ju …. Hade det varit så varmt har jag kanske klagat lite på det åxå 😉 Kram själv

Kommentarer inaktiverade.