Lite kluven….

Under flera år har vi ju styrt kosan till Italien  på semestern. Men i fjol blev det Frankrike. Och i år är målet Spanien. Därför blir jag lite kluven när magasinet Solo Italia ramlar in i min brevlåda. Här kan jag läsa om maten, människorna, kultur och mycket mera. Ett visst mått av Italien-längtan infinner sej, förstås. Och att sitta och läsa om Italien och längta till Spanien blir en ännu större krock i min hjärna. Kanske jag ska smygprogrammera om GPS, när vi ger oss iväg – så vi hamnar i Italien istället ? Undrar om Göran går på det?

13 reaktioner på ”Lite kluven….

  1. Själva var vi i Italien i sju år i rad. Förlåt, men jag var så trött på Italienarna, deras vita hårda bröd, den besvärliga datakommunikationen och betalstationerna så jag lovade mig själv, jag åker inte tillbaka. Nu är jag förälskad i Spanien för tredje året i rad. Jag hoppas vi syns på Costa Brava kusten….

  2. Italien är härligt Spanien lika så, själv far vi mot västkusten imorgon och skulle gärna vilja ha lite värme

  3. Båda länderna har ju sin charm, men vi har nog ett lite bättre öga till Spanien. Tycker om spanjorernas mjuka stolta sätt att behandla oss nordbor. Har man dessutom lärt sig lite, lite spanska, så betrakta, man ju som kung. Det är faktiskt kul. Vi kan inte så mycket, men en del, fortsätter att lära. Tror inte att ni blir besvikna på Spanien, dessutom tycker vi att maten är billigare där och utbudet av grönsaker och skaldjur fantastiskt. Önskar en härlig resa! 3 M

  4. nja, jag tror nog att han märker det ganska snabbt. Han verkar ju vara en man med koll 🙂 Spanien kommer att bli hur bra som helst!!!
    Kram

Kommentarer inaktiverade.