Diverse inköp

Igår blev det lite inköp gjorda. Först så tog vi oss en vända bort till Sågmyra och Lager 157. Det är ett Outlet, i en gammal fabriksbyggnad som håller lägre priser på märkeskläder. En lagom trevlig utflykt.

Sedan blev det till att dra iväg till blomsterhandlaren och fixa lite plantor till rabatterna. Det är skönt att byta ut ogräset mot några blommor. Och jag hade sån tur, att när alla kommit i jorden så kom det en regnskur.

3 reaktioner på ”Diverse inköp

  1. Det är ganska kul att åka på outlets, brukar vi ofta göra, vi har ju Kosta Outlet inte så långt ifrån oss. Så brukar vi också passa på både i Danmark och Tyskland. Där finns också våra favoritmärken. Det är härligt när man får byta ut lite blommor till sommarblommor. Man blir glad av det. Då vet man att sommarn är här, men är lite kallt fortfarande. Men nu drar vi ut på Öland. Ha det så gott! 3 M

  2. Lager 157 låter bekant, det började här i Ulricehamns trakten, närmare bestämt i Gällstad. Nu hittar inte jag så mycket som passar mig där, men för ungdomarna finns det massor. Planterat om blommor har även jag, men då i växthuset, sätter inte ut annat än pelargonior, jag väntar några veckor till för säkerhets skull. Har mest perenner i rabatterna men några frösådda blommor ska planteras ut senare. Vi drar nog också mot Öland till helgen. Trevlig helg på er.

Kommentarer inaktiverade.