Tisdag 26 juni 2012

Hur gick det nu med pizzan igår kväll? Jo vi mumsade i oss den. Den var väldigt färglös men god. Direkt på en pizzabotten lades tre sorters ostar. Chevré, Emmentaler och Rouqford (eller hur det nu stavas)  samt fem svarta oliver.  Sen inget mer.  När den var färdiggräddad skvättades det på lite whiskey. Men det hade nog dunstat tills vi åt, för det smakade bara god ost 🙂

Annars har dagen varit den, hittills, absolut varmaste. Kl 18.30 har vi nu +32,5 så det känns nästa lite onödigt varmt. Tänk om jag kunde skicka upp några grader till er som fryser. Börjar på att önska mej en AC på taket, som vi haft på de andra husbilarna. Trots värmen tog Göran som vanligt en cykeltur i morse och idag cyklade han en bit efter Canal Du Midi. Sen har vi bara flämtat i skuggan 😉

 

När jag var vid poolen blev längtan efter döttrarna väldigt stor. Har några jättefina kort härifrån på Elin, som var med oss här i fjol, men nu är hemma och jobbar.

Var tvungen att slå dem en pling, så jag fick höra rösten på dem. Men tiden går fort när man har kul och det står inte på förrän vi är hemma igen.

Jag kan också berätta att internet för det mesta här är svajigt. Ibland kommer jag in – ibland inte. Så jag ber därför om överseende om att jag inte kommenterar så mycket just nu på era bloggar

10 reaktioner på ”Tisdag 26 juni 2012

  1. Tog en glass på torget i min gamla hemstad idag för solen behagade till slut visa sig men anoraken var på och glassen glufsade jag i mig snabbt, för det blev väl kylslaget att sitta still. ”Onödigt varmt” låter som rena paradiset! Men om bara några dagar är vi i Murviel:-D

  2. Om man älskar ost, och då speciellt emmentaler och rouqefort ( vet inte heller hur det stavas) då skulle man gärna varit med och käkat den där pizzan, med glädje. Du behöver inte be om ursäkt för att du inte är inne och kommenterar. Vi njuter att läsa dina inlägg och är med på ett litet hörn. Kram 3 M

  3. äsch, strunt i oss..vi njuter bara av bilderna du ger oss med sol o värme!! För den varan är det ganska ont om härhemma
    kram

  4. Den pizzan verkar vara helt i min smak (med eller utan whiskey) 🙂
    Lite väl varmt för mig, som trivs bäst bäst när temperaturen inte går över 25.
    Ha det gott och fortsätt njuta av sol och värme!
    Kram

  5. Läser ned nöje dina härliga reseinlägg och längtar ut. Snart bär det av för oss också, fast man vet aldrig var vi hamnar…

  6. Jahaja. Nu blev jag sugen på att åka kanalbåt också! Vi har gjort det en gång i England och fem gånger i Frankrike (varav två på Canal du Midi). Helt underbart! Husbil på vatten, typ 🙂

  7. Ping: Dagens Söndagsnöje | Husbil Kors & Tvärs

Kommentarer inaktiverade.