Letar internetleverantör!

Eftersom jag tidigare skrivit lite om förnyelse i hemmet har jag nu konstaterat att det ena för med sej det andra. Det vi har upptäckt nu är, att när vi bytte parabol, fick vi med Viaplay. Och det fungerar ganska dåligt med vår nuvarande internetleverantör. Hastigheten blir för låg… Så idag är leverantören uppsagd och nu har jag tre månader på mej att hitta nåt alternativ.

Och nu tänkte jag att du kunde tipsa mej om nåt bra. För det första ska det naturligtvis vara trådlöst. Om det är mobilt eller inte spelar ingen roll  Jag vill alltså kunna titta på TV och strömma film. Lyssna på Spotify och surfa mycket. Blogga förståss, så det laddas ju en hel del bilder.  Samt att minst två datorer till och några mobiltelefoner också ska fungera i nätet. Hastigheten bör vara så hög som möjligt, så även datamängden/månad. Supporten ska vara bra – det ska vara lätt att kunna kommunicera med leverantören om (när) det uppstår problem. Där är mina förutsättningar – Vad kan du tipsa mej om??

8 reaktioner på ”Letar internetleverantör!

  1. Hos oss har vi comhem och det funkar utmärkt , snabbt och bra. sen har jag även Telia mobiltbredband för att kunna ha tillgång till internet när vi är ute och far med bobilen, inom Sverige då, funkar ju precis som ett kontantkort , svårt det där när man ska välja leverantör ! Ha en fin helg !

    • Ja vet så där på ett ungefär vad jag vill ha – men att inhämta andra synpunkter och erfarenheter är alltid bra. Comhem – det har jag inte kollat, trodde de bara levererade till lägenheter med ”två hål i väggen” Ha en fin helg ni med 🙂

  2. Vi kommer snart få Fiber hemma fr Stadsnätet och det blir kanon det,snabbare och stabilare
    uppkoppling med billigare telefoni och bredband !!
    Även TV blir billigare med mer konkurrens i nätet !!!
    I Husbilen kör vi med Glocalnets sticka och det funkar bra i stort sett där vi varit i Sverige.
    Annars så kör jag med Iphone och Halebop,det är mycket nu 🙂

    Ha det gott och en trevlig Halloween på er………

  3. Det låter nästan tråkigt när man föreslår Telia, men vi har bara goda erfarenheter. Hemma kör via ADSL 30 Mbit och vi kör på denna lina såväl IP-telefoni, TV och vanlig Internet-uppkoppling. I vår IPhone kör vi ett Telia-abonnemang med fri surf och vår laptop kopplar vi med Wifi till Iphonen när vi är ute och reser, fungerar utmärkt. Vi har också ett Telia-abonnemang till vår IPad. Folk i allmänhet har många synpunkter på Telia men vi är nöjda och har nästan aldrig haft problem med mobiltäckningen. Lycka till med valet, 3M

    • Telia känns lite dyra, å andra sidan har jag ett litet mobilt i sticka från Telia till husbilen. Telia tror jag har riktigt bra täckning nu för tiden. Ja,Tack – vi får se vad jag kommer att välja.

  4. Vi kör via Telia och Boxer Robert. När vi åker ut med husbilen tar vi med oss modulen och kortet till tv. Funkar alldeles utmärkt:-) Vi har precis köpt en liten bärbar router förberedd för 4 g. Den har vi till datorn. Det kanske blir en extra antenn också till den, det får vi se. Lycka till med ert. Vill också passa på och tacka för dom värmande orden på min blogg. Du är verkligen snäll o godhjärtad också. Dina barn har också en jättefin mamma. Du kan också sträcka på dej:) Skickar en bamsekram till dej:)

    • Just nu finns det då en liten övervikt för Telia 😉 Jag är inte bara snäll – jag är ärlig också 🙂 Kram till dej med kära vän

Kommentarer inaktiverade.