Morgonkaffe

Är du som jag, att du behöver en mugg kaffe på morgonen för att komma igång? Jag tror jag druckit kaffe sen tredje-fjärde klass. Jag blev inte nån saftmaja och te blir det bara ibland. Allra godast smakar kaffet, när jag får en mugg alldeles nybryggt i handen och jag sitter utanför husbilen och känner solens värmande strålar och himlen är alldeles klarblå. Det är nånting jag längtar efter 🙂

11 reaktioner på ”Morgonkaffe

  1. Samma har och jag borjade ocksa dricka kaffe tidigt, redan som femaring tror jag. Kaffe med kallt vatten sa det inte blev sa varmt. Haller med om att en kopp nybryggt kaffe pa farstukvisten ar nagot av det basta som finns! Kram!

  2. Jag fick kaffe med bröstmjölken… ja, så sa alltid min mamma… Har druckit kaffe så länge jag minns och på morgonen är det absolut nödvändigt. Och får man välja var, så blir det tidig morgon – antingen utanför husbilen eller ute på trappan 🙂

  3. Tänk att jag gör likadant……vaknar inte förrän jag fått en mugg nybryggt kaffe…..sitter gärna i morgonrocken på trappsteget och vaknar i morgonsolen……..

  4. Här blir det oftast te på morgonen och kaffe vid 11.-taget om jag är ledig !!! 🙂
    Frugan vill alltid ha kaffe på morgonen,så där är vi olika 🙂
    Bäst smakar det som du säger,utanför Husbilen i solskenet i värmen 🙂

    Ha det gott……..

  5. Nope, har aldrig lyckats att lära mig kaffets ädla hemligheter. Däremot så kan jag ha hunnit få i mig både två o tre koppar te innan 8.10 på morgnarna. Sedan gälelr det att knipa 😉
    kram

  6. Ibland händer det att jag inte hinner med koppen hemma på morgonen men då får den följa med i thermosmugg i bilen istället. Inget att rekommendera för det är ju allt det där andra som är viktigt också – fågelsången och solen, tex… Men utan kaffe vaknar jag inte!

  7. Tar nog hellre en kopp the, men maken vaknar heller inte förrän efter kaffet. Men det där med husbilen och värmen, solen och de ljumma vindarna, de längtar vi efter, nuuu! Men snart är det vår igen! Kram 3 M

Kommentarer inaktiverade.