1:a Advent

Första advent är här. Här i stugan har jag ingen adventsstake med levande ljus. Men i fönstren står de traditionella, elektriska stakarna.  Det knäpper i trät, av kyla. Temperaturen är strax nere på -20. Men här inne i stugan har vi det gott och varmt. Sitter med min kaffemugg och slås av tanken att jag vill dela med mej av mitt morgonmys. Tar fram mobilen och tar ett kort på staken i fönstret. Men vad får jag se? En röd utomjording med tentaklerna utfällda, och blåljuset från rymdfarkosten!!
Bild

5 reaktioner på ”1:a Advent

  1. Brr, va kallt. Hoppas det är riktigt mysigt inomhus. Ljusreflexer i fönster kan verkligen skapa färger och former som sätta fart på fantasin. 3M

  2. Vi här nere har ännu turen att inte fått någon snö fast lite kallt har vi, just nu – 8 men ska väl inte klaga mot era – 20.

    Vad fint ni gjort i stugan, tank vad lite färg och nya gardiner kan göra.

    Få det fortsatt gott i kylan.

Kommentarer inaktiverade.