Julmarknad och saffransbak

Idag har Falu Julmarknad gått av stapeln. Marknaden hålls på Gruvområdet som f.ö är ett världsarv. Jag hade nog inte tänkt att åka dit eftersom det var rejält kallt i morse, termometern kröp ända ner till -18,5. Men vad gör man inte – SeyLIGHT UF skulle ju stå där och sälja ljuslyktor. Och eftersom våran Elin är en av tjejerna i UF-företaget, så skjutsade jag iväg henne och en massa lyktor redan halv 9 i morse.  Hon (och många andra ”knallar”) har tappert stått där. Det var så kallt att hennes bredda mackor frös och den varma chokladen kallnade supersnabbt. Men hon höll tappert ut. Medan jag for hem och bakade saffranslängder, drack kaffe och gonade mej vid ugns-värmen…. Nu är hon hämtad och nedstoppad i bubbelbadet. Hoppas hon tinar snart 😉

Yasmin och ElinYasmin och Elin

TomtarKlart det ska säljas tomtar på en marknad

JulsångerNågra tappra stor och sjön julsånger – det måste ha blivit frost på stämbanden

Riktigt kallt... Mycket folk trotsade kylan

Saffranslängder med mandelmassa och russinSaffranslängden med russin och riven mandelmassa i

8 reaktioner på ”Julmarknad och saffransbak

  1. Vilka duktiga tjejer, de blir säkert egna företagare en dag. Då behöver man lite go i sig. Det var säkert kallt att stå där och sälja. Saffranslängden såg väldigt god ut, men är väl ajabaja för det är för mycket socker i. Men en liten bit kan jag ta, tack. Kramar 3 M

  2. Jag hoppas de fick bra utbyte av sin kalla dag, eran julmarknad var nog ett högt antal grader kallare än vad våran var..och jag frös 😉
    kram

Kommentarer inaktiverade.