Flightradar24.com

Har hittat en sajt med både kul och onödigt vetande. Det är flightradar24.com Här kan jag se vart flygplanen i hela världen är på väg, hur högt de flyger, med vilken hastighet och förstås varifrån de kommer och vart de ska. Så har du någon i bekantskapskretsen som är ute och flyger kan du sitta hemma i TV-soffan och följa dennes färd. Precis som jag ska göra i början av februari, när vår Ida åker på lite semester till Gran Canaria, med sin Nichlas 🙂

Skärmavbild 2013-01-09 kl. 19.50.07

24 reaktioner på ”Flightradar24.com

  1. Den sidan är kul, där brukar jag oxå titta in men så är jag lite arbetsskadad eftersom jag jobbat inom flygeriet i många år.

  2. Vilken rolig sida. Kan man inte flyga iväg själv, så kan man ju kolla när andra åker iväg ha ha ha
    Kramizar

  3. Kul site, finns som app både för iPad och iPhone och jag är flitig användare av dessa. Med ett förflutet som pilot så tycker jag det är extra intressant och Marianne tycker ofta att jag tittar lite för mycket på alla flygplan, men då skiftar jag till Shipfinder och tittar på fartygstrafiken världen runt i stället. Prova den. Ha det, 3M

  4. Kanske inte så önödigt vetande då ialla fall:) Perfekt ! den ska jag titta på när vår son Christoffer och Jonna ska till Japan nu i slutet av januari…om det funkar förståss:-) Då har man full koll..ha ha. Kramiz

  5. Jätteintressant sida att följa,den har jag följt i många år,för jag är en gammal Pilot !!!!
    Ja inte för full skala utan för modellflyg då vill säga,jättekul hobby som jag lagt åt sidan.

    Brukar kolla på planen både hit o dit,kommer det nån förbi är jag ute med kikarn !!!

    Ha det gott…..

Kommentarer inaktiverade.