Äntligen bländad!

Idag har ljuset äntligen återvänt. Väderleksprognosen lovade mol och det såg inte så hoppfullt ut på morgonen, men framåt 9-tiden började det på att klarna upp. Underbart.
vintergäckNär jag gick ut upptäckte jag att Vintergäcken hade tittat upp i min rabatt. Mellan och under gammalt löv fanns de där, som en liten sol.

KorvEftersom solen fortsatte att skina, även vid lunchtid, satte vi fart på den nya grillen och grillade korv. Tänk att grillad korv som äts ute i friska luften smakar så gott! Ida och hennes kompis fick nog också lite vårkänslor för oj så fnittriga de blev. Och två tjejer på 19 och 20 kan verkligen fnittra….
snögubbeDom pep iväg ut och gjorde en lite snögubbe. Nu tycker jag att den blev lite ledsen – kanske för att den är rädd för att smälta ihop. Eller kanske för att den inte fick nån korv….

Resterande eftermiddag har jag gjort som flera av mina bloggvänner som övervintrar i Spanien och Portugal. Jag har nämligen suttit ute på vår altan, i skuggan av mitt olivträd. Tänk att trädet har överlevt ännu en mörk vinter. Och trots att det har stått i vårt sovrum (det är ju det svalaste rummet) har det blivit en hel massa knopp på det. Det ska till och blomma. Fantastiskt! Och som belöning fick det komma ut i solen idag. Jag älskar att ljuset återvänt, att jag måste kisa när jag tittar, att få skugga ögonen med handen, att se det spira och växa. ”Den ljusnande framtid är vår”  🙂

oliven

12 reaktioner på ”Äntligen bländad!

  1. Ja i dag har det varit en härlig dag med sol och en liten försmak av våren!
    Riktig dagsmeja med dropp från taket!
    Det finns hopp!

    Lev väl o
    Kram

  2. Visst är det härligt att solen kommit till slut. Idag har vi haft takdropp,har jag sett. Trots att jag suttit inne under filten och hostat:-) Hoppas du haft det bra ialla fall kära vän.Kram

  3. Oh, så skönt att bli bländad av en lite vårblomster. Vintergäcken gör ju att man plötsligt kan tro på en vår igen. Tack för att du delade det med oss! Kramar 3 M

Kommentarer inaktiverade.