Uppdatering

Morgonen har ägnats åt att uppdatera våran GPS. Fick en påminnelse i mejlen under veckan som var, att det fanns en ny kartuppdatering. Tänkte att det är bäst att vara ute i tid, i år och inte göra som i fjol. Då uppdaterade jag kartmaterialet strax innan vi gav oss iväg till Spanien. Döm om vår förvåning när vi – i Frankrike!! – upptäckte att kartan för bla Spanien försvunnit!!
Nånting hade gått snett och vi hade inte märkt nånting alls, förrän när vi satt där på kvällen och skulle kolla hur långt vi hade till Spanien. Lite lätt panik utbröt. Vi hade tagit in på camping La Chevrette, strax utanför Digoin och de hade gratis wifi. Ganska låg signalstyrka, men med ett antal omstarter (jag var upp flera gånger under natten och startade om) så kunde vi sedan fortsätta på morgonen – mot Spanien. ”Astrid” var uppdaterad igen och denna gång fick vi med alla länder. Phu…

Idag har jag redan kollat och vägen ända ner till vår favoritcamping CalaGogo, utanför Platja D´ Aro finns med   🙂

tomtom

4 reaktioner på ”Uppdatering

  1. Du är som mej. Ute i god tid:) det är bra, då behöver man inte stressa:) Sv: angående datainköp, så tycker sönerna att jag ska vänta, det är på G nytt fr Apple. Vi får se vad som händer. Känns som det lutar åt en Mac book Air. ? Vi får se:)) kramiz

  2. Ja det är bäst att göra sådana saker i god tid. Men man skall aldrig lita helt fullt ut på GPS heller för ibland kan den navigera en in på helt konstiga vägar. Vår GPS i husbilen går dessutom inte att ange att det är en större bil, vilket gör att man hamnar på småvägar ibland som inte är lämpliga för husbil. Men skönt att planera för semester, förstår vi. Skön helg till er! Kram 3 M

  3. Helt rätt!
    Det gäller att va garderad!
    När jag ville få hjälp av ” Ingrid ” i somras, då var det bara grått!
    Katastrof!
    Visade sig att xxx kortet eller vad det heter hade lossnat, men innan hade jag beskyllt den närmaste!

    Lev väl!

Kommentarer inaktiverade.