Släck ljuset! Earth Hour lördagen 23 mars kl 20.30.

Att släcka ljuset en timme under Earth Hour (klicka på länken så får du mer information om Earth Hour) är en viktig signal till världens beslutsfattare om att ta miljöfrågorna på större allvar. Förra året släckte mer än varannan svensk ljuset under Earth Hour tillsammans med hundratals miljoner människor över hela världen.

Utmana dina vänner att leva mer klimatsmart!
Earth Hour handlar om mer än att släcka ljuset en timme. Det handlar om att försöka leva lite grönare i vardagen. För att inspirera dig har vi tagit fram en kul utmaningssajt – I Will, If You Will – där kan du utmana vänner, politiker och andra att göra något bra för planeten.

Eftersom det dessutom är kallt, riktigt kallt just nu, tänker jag släcka för att tända. Tända ljus, en massa värmeljus. Det brukar vara mysigt. Och skönt att stänga av både TV och dator och bara sitta tillsammans i familjen för att prata med varandra. Utan en massa olika saker som distraherar. I 60 minuter. Då tror jag att vi kryper upp i soffan och kanske äter en ostbit. Gör det till en sån där Bara-Vara-Stund.  Så får det bli. Jag tänker släcka på lördag – gör du?

earth hour

13 reaktioner på ”Släck ljuset! Earth Hour lördagen 23 mars kl 20.30.

  1. Kom faktiskt inte ihåg att det var nu! Men det är klart att vi får ställa upp på det. Fick vår elräkning och det är ju rena inbrottet den här tiden på året, trots att vi har luftvärmepump och värmeåtervinning i huset. Men det är bara att betala och försöka se glad ut. Ha det så skönt med familjen! Kram 3 M

  2. Vi fortsätter nog att ”övningsköra” med nya bobilen, med andra ord kommer det att vara nedsläckt i två hela dygn. Fast alla mina trädgårdslampor tänds av av ett Europaur, samt alla fönsterlampor med timer, blir för jobbigt att släcka. Således lite mörkare än vanligt blir det. Kram

  3. Nu blev det galet:)) såg inte att jag ändrat bort mitt namn.till Mamma, när jag kommenterat hos mina söner:) Kramiz fr Dessan

Kommentarer inaktiverade.