Västerås gästhamn

Idag provar vi en, för oss, ny husbilsplats i Västerås. Det finns en husbilsplats i gästhamnen Koordinaterna hit är: N 59° 36.114′,  E 16° 32.789′ och ligger härligt vid den östra delen av Lögarängshamnen. Här finns tillgång till el och servicehus för 150:-/natt + 30:- för el. Husbilsplatsen ligger precis bredvid vattnet och utsikten är härlig. 

När våra vänner också anslutit, tog vi en promenad längs med kajkanten och upp på stan. Vi hittade blommor och grönska och faktiskt också en cache. Att Västerås var så vackert hade jag faktiskt inte en aning om.

DSC_0309

DSC_0310

DSC_0311

DSC_0312
Bild 3 Bild 4 Bild 5 Bild 6 Bild 7 Bild 8 Bild 9På kvällen gick vi hela 200 meter bort till Sjökrogen som hade säsongsöppning i går kväll. Här fanns mysig miljö, mycket bra service och fantastisk mat. Jag åt en Cesarsallad med grillad kyckling och Bacon och det var faktiskt den godaste Cesarsallad jag någonsin ätit! Och det är nånting jag gärna väljer på menyn, så jag har smakat ett antal sallader. Jag vill verkligen rekommendera både Sjökrogen och Västerås Gästhamn. Att få komma hit, efter en stressig arbetsvecka och så totalt få koppla av och äta gott känns fantastiskt. Hit kommer jag garanterat att åka så snart jag kan igen!
BildSjökrogenBild 1Cesarsalladen
Bild 2Utsikt från restaurangens fönster

15 reaktioner på ”Västerås gästhamn

  1. Vi har också testat det – mycket bra, och bra serviceanläggning. Nästa gång måste ni prova Restaurang K9 i Tullhuset. Ett av barnbarnen är kock där… 😉

    • Vi spanade in Kajplats 9 men under eftermiddagen gick det inte ens att komma in för att se på menyn – det var knökat med folk 😉 Lovar att gå dit nästa gång vi är i Västerås 🙂

  2. Vilka fina bilder! Vi letade efter den där ställplatsen en gång, men hittade den inte. Men förra helgen när vi var ute träffade vi ett par från Västerås som berättade lite mer utförligt var den ligger. Så dit kommer vi att åka vid tillfälle!

  3. Ja där är det ju fint att stå och centralt,vi hade tankar på det först att åka dit !!!
    Men det blev IKEA först och sen ställplatsen vid Mackmyra Bruk.
    Här har vi sovit gott och naturen inpå oss vid golfklubben.

    Ha det gott……..

  4. Min lillasyster skulle resa till Uppsala, men såg inte ”Upp” och blev fast i Sala. Det har sedan blivit många resor under alla år till Sala, på grund av detta. I Västerås har jag gått av motorvägen, gått in i en rondell och tagit vägen norr ut ill Sala. Nu ger du en positiv bild av Västerås, som ger mersmak. Nu blir det säkert ett besök i stan någon gång. Kramar från Eksjö.

    • Se där, så det kan gå! Ja, Västerås var faktiskt en positiv överraskning ich vi kommer mer än gärna att åka dit igen. 🙂
      Kram

  5. Var där förra året och instämmer… ställplatsen är jättefin och Västerås är en väldigt fin stad 🙂
    Ha det gott!

  6. Det ser verkligen fint ut. Är roligt att se att det kommer så smått även här i Sverige med centralt belägna ställplatser med exakt den service som man önskar. Finns fina smultronställen på sina ställen. Det är kul. Vi ska uppåt de trakterna i maj, så då får vi kanske prova. Ha det så skönt. Kram 3 M

    • Rekommenderas verkligen.Och kommer ni uppåt Västerås – Borlänge måste ni höra av er, så jag kan få bjuda på en kopp kaffe 🙂 Kram

Kommentarer inaktiverade.