Värnamo

Efter att ha lämnat våra kära vänner Matts och Birgitta for vi in i Smålands mörka skogar. Vår första anhalt blev Hillerstorp. Där kikade vi runt lite och det verkade vara ett trevligt litet samhälle. Därefter for vi till Gnosjö för att se om vi kunde se nåt av den berömda Gnosjöandan. Hur det nu var med den saken vet jag inte riktigt för regnet stod som spön i backen då vi for igenom.

Däremot måste jag säga att Gislaved var en överraskning. Det var större än jag trodde och det verkar vara en ganska mysig liten småstad. Nu har vi hamnat i Värnamo som också överraskar. Det ser mycket mera trivsamt ut än jag kunnat föreställa mej och det finns ”allt” i affärs- och restaurangväg jag behöver. Det är riktigt roligt att fara runt och titta, på hus 😉

Inte riktigt lika kul var det att få ett präktigt stenskott på vindrutan. Stort som en golfboll och sprickor som far kors och tvärs över rutan. Så i morgon blir det till att kontakta både försäkringsbolag och glasmästare. Värnamo

18 reaktioner på ”Värnamo

    • För att jag vill ha mark-känning och plats för husbilen. Att hitta både ock är inte helt enkelt. Och att titta kostar ju inget 😉 Kram

  1. Tack vänner för att ni kom. Alla platser ni beskriver är otroligt trevliga, men självklart toppar Värnamo och E4:an med att snabbt vara ute på kontinenten. Där finns ju också allt man behöver. Jag älskar bygden och människorna på alla platser ni varit på. En bygd helt fylld av entreprenörer. Ha en fortsatt trevlig resa och hoppas rutan håller tills ni kommer hem. Varma kramar från Öland.

    • Det var en kanonkväll igår, när vi träffades
      Ja det blir till att ringa glasmästaren hemma, redan i morgon bitti.
      Vi börjar få en ganska bra bild av Småland och jag gillar det jag sett – mycket 🙂 Kram till er båda!

  2. Nej så trist med stenskottet, vet hur det känns, vi fick ett förra året när vi var på rull i norra Sverige. Så här efteråt kan jag skratta åt mig själv, då jag blev så arg att vi var tvugna stanna bilen och jag klev ut och fick skrika av mig:)
    Ni verkar se det fina runt omkring er i alla fall, så fortsätt njut och trevlig helg.
    Kram

  3. Åh nej vilken otur med stenskottet!! Sånt som händer men ack så förargligt. …
    Hoppas allt tittande bär frukt 🙂
    Kram

  4. Åh, så himla trist med stenskottet… hoppas ni får det fixat snabbt. Inget kul att ha sprucken vindruta framför sig och så går det ju inte att fota om man ser något fint 🙂
    Så ni har också varit i Aneby – trevligt! Vi hoppas också kunna träffa Matts och Birgitta inom en inte alltför avlägsen framtid 🙂
    Ha det gott!
    Kram

  5. Det finns många pärlor i mörkaste Småland, men glöm inte bort kusttrakterna som har mycket att erbjuda. Det finns knappast något som är så retfullt som stenskott. För många år sedan så fick vi stenskott på varje ny personbil vi hade. Det hände tre eller fyra bilar i rad och det hände inom någon månad efter vi fått dom. Hoppas allt går bra med försäkring och glasmästeri. Kram, 3M

    • Nej då vi glömmer inte att Småland också har kusttrakter 😉 Visst är det retfullt, men det är ju ändå bara att göra det bästa av situationen. Kram 🙂

  6. Nej vad trist med stenskottet!! Jag bävar om vi får ett stenskott. Vi har jättestor framruta på den här bilen vi bytte till nu. Hoppas det går bra för er med försäkringsbolaget. Kanske det blir en tur till gekås nu då också?? 🙂 Ha en fin helg. Kram

    • Ja hu vad det smällde – jag blev riktigt rädd. Nej Ullared får vara denna gång – vi har lite andra projekt på G denna helg. Kram 🙂

Kommentarer inaktiverade.