Gränna

Efter att ha suttit i bilen, i strålande solsken for vi till Gränna. Och då gick solen och gömde sej…. Fast det är ganska varmt ändå och det är fint här. Vi står nu på Ställplatsen i Gränna hamn. Här är välordnat och bra, uppmärkta platser på plan asfalt. Platsen ingår i Projektet Husbilsdestination Sverige och jag tycker man har lyckats bra. Här finns tillgång till toaletter, el, vattenpåfyllnad och latrin- samt gråvatten-tömning. Att stå här kostar 140 kr per dygn och om det finns en elstolpe ledig, är det bara att ansluta sej på den. Kostnaden är alltså densamma oavsett om jag får el eller inte. Idag hade vi tur att hamna bredvid en ledig stolpe, så el har vi.

Gränna som liten stad, behöver väl ingen närmare presentation. Finns det nån som aldrig ätit polkagrisar från Gränna?! Därför visar jag bara lite bilder från hamnområdet, ett stenkast från ställplatsen. Rökt fisk blev det till lunch och i kväll ska vi festa på räkor 🙂
1 2 3 4 5 6 7 8 9

14 reaktioner på ”Gränna

  1. Nu har ni varit duktiga och gjort Småland runt på tre dagar. Jag hoppas det har givit mersmak. Ha en fortsatt trevlig kväll och resa hem igen. Kram från oss på Öland.

    • Jajamen – Småland är härligt. Skulle vilja knäppa med fingrarna och förflytta mej 5 år framåt i tiden 🙂 Tack detsamma till er. Kramar

  2. Jag hade en klasskompis från Gränna när jag gick djurvårdarlinjen i Norrköping. Kan säga att jag har ätit MÄNGDER med polkagrisar därifrån 😀

  3. Alskar Granna och brukade ofta husvagnssemestra har! Vi akte over till Visingso, at rokt sik och mumsade polkagrisar, harliga minnen! Kram!

  4. Vi har stått ett antal gånger i Gränna, både på den inhängande och den ”billiga” platsen, och behöver man ingen service så är de OK båda två. Det är lite mysigt att ströva kring nere i hamnområdet och kanske köpa någon god rör av fiskhandlaren. Nu känner vi oss också snart redo för att ge oss ut på en tur och denna gång lite norrut. Tumbo, Stockholm och de trakterna. Ha det så gott! Kram 3 M

Kommentarer inaktiverade.