Mors Dag

Idag har det varit min dag och jag har blivit riktigt uppvaktad.
Frukosten åt vi ute bredvid vår fontän, eftersom solen strålade från en klarblå himmel.brunnenSedan fick jag en bak-bok. Det var Marianne Andersson Baka med LCHF. Så nu har jag båda hennes böcker och det är jag jätteglad över.
böckerNär det blev dags för förmiddagsfika hade Ida letat bland recepten i boken och bakat Choklad Cupcakes. De var så fantastiskt goda, fluffiga och med en krämig topping av chokladkräm och några garneringskulor ovanpå. Att baka med LCHF är snabbt, enkelt och blir minst lika gott som att baka med vetemjöl. Att utesluta kolhydrater och gluten funkar bra för mej.
cupcakesSedan drog vi ut på geo-caching-tur. Att leta geocacher har legat nere under hela vintern, men idag blev det ett ryck. Det har publicerats många cacher här i stan så nu var det dags att ”beta av några” Här nedan hittade vi en, alldeles bredvid Dalälven.

tunnelmariaSedan hittade vi en cache i nånting som såg ut som en hemmagjord fartkamera 🙂
holkDagen avslutas med en Västebottenpaj a´la LCHF, den med. Då var vi så glupska, så vi hann inte fotografera den 😉
Det har varit en härlig dag – tack mina underbara döttrar och min fantastiske make – jag älskar er!

 

4 reaktioner på ”Mors Dag

  1. Det är tydligen inte bara hustrun som läst om LCHF!
    Det konstiga är att det smittar, har gått ned ett par kilo jag också!

    Lev väl!

  2. Vi har också läst LCHF, vi är inte slaviska, men följer grundkonceptet. Det har hjälpt Marianne, diabetesen har stabiliserats. Kram, 3M

    • Så skönt! Då är det ju verkligen värt att följa. Inte heller jag är superstrikt, men så noga jag kan. Kram 🙂

Kommentarer inaktiverade.