Datorkrångel

image

Har en ganska gammal minipc. Idag när jag drog igång den, tog  den inte laddning. Men efter lite pul och strul, så fick jag igång den. Men jag är rädd att den kommer att lägga av helt inom kort. Därför började jag fundera på en surfplatta. Har du tips på sådan och vad tycker isåfall du att jag ska välja?

17 reaktioner på ”Datorkrångel

  1. Vi kör med Ipad 2 med 3G och Wifi,Kanon !!!! Eftersom man har Iphone så var det ju
    naturligt att satsa på en Ipad också !!!
    Satsa på en Ipad 4 och du blir nöjd,jag lovar !!!!! ps. med 9,7″ skärm då förstås” ds.

    Ha det gott…… Kramar

  2. Och omvänt, har du en Androidtelefon ska du köpa en Androidplatta, så du inte behöver köpa dubbla appar. 3G och Wifi + 10″ skärm bäst för surf, men som navigator är 7-8 Ok.

  3. Håller med Rolle o Carina. Vi har också Iphone,och ipad 4 med retinaskärm med wifi. Sedan har vi en 4 G router med oss i husbilen. Kanon att surfa då:)) Nu är vi ett äppel hus:)) Men detta funkar jättebra för oss. Lycka till o Kram

    • Om paddan är som en Mac är det suveränt, men eftersom jag har samsungtelefon så blir inte valet såååå enkelt :p
      Tack Kram

  4. Känner igen det där med datorkrångel 🙂 Jag köpte också en Ipad, men jag gillar min dator bättre.
    Nu får maken använda den till att läsa nyheter och spela spel 🙂

    • Vilken tur för honom! 😉 Ja en dator är ju en dator…. och jag är väldigt glad att min minipc gick igång. Håll tummarna för att den hänger med under semestern 🙂

  5. tror som balar43 skriver, att har man en androidtele så köper man en androidplatta och tvärtom. Vi har en Samsungplatta o är helnöjd med det. på jobbet har jag IPad, och är i o för sig helnöjd med den med. inte mkt till hjälp detta märker jag 😉
    kram

      • Jag tycker att Samsung har plattans alla fördelar men fler av en vanlig dators funktioner. I-paden ”pratar” dessutom sämre med andra system, tex Adobe, osv. Min nästa platta blir nog inte en iPad, för nu börjar konkurrenterna komma ikapp på allvar! Fast apple-design är alltid apple-design, förstås…

  6. Kan rekommendera iPad. Har en iPad 3 med 3G och wifi. Vi har också androidtelefon – men! Skall vi byta telefon blir det iPhone – helt säkert. När vi skulle utöka med ytterligare en läsplatta – blev det enkelt med en iPad-mini. Samma appar på båda. Vi använder också ”paddorna” som navigatorer. iPad 3 i Husbilen och iPad-minin på scooterturerna.
    Köper du iPad – kommer du att bli nöjd.

    Hälsar
    Kurt & Margot

  7. Törs jag vara motvals och skriva att jag älskar min MacBook Pro. Jag testar ibland med Birgittas iPad, men jag blir så trött på den, rätt vad det är stöter man till något och den far iväg på något helt annat. Nej Tacka vet jag min Mac. En sommarkram från Småland

  8. Vi var så förtjusta i vår första I-pad, så vi nästan slogs om den. Nu har vi köpt den senaste I-pad med stort minne, stor ljusstark skärm och den är aoustanding. Men vi kör ju I-phone också och så köper du bara en App en gång. Har provat kompisars Samsung och tycker Androidapparna är lite dyrare och inte fullt så enkla att jobba med. Apple har ju alltid varit det mest användarvänliga alternativet tidigare, tycker vi. Vi har heller inga problem med Adobes program utan det finns bra appar med dem också. Så för oss blir det aldrig något annat alternativ. Kram 3 M

Kommentarer inaktiverade.