19 juni 2013

I morse var det dags för havet och stranden igen. Men det var fortfarande ganska stora vågor. vågor1Det kändes väl lite ”sådär” att bada eftersom det blir en väldig bakåtström en liten bit ut i vattnet. Detta på grund av att det blir djupt fort. Jag höll mej därför på land. För att sitta i en stol och lyssna på dånet från vågorna är inte heller så dumt. 
strandenHär har ”vi svenske” parkerat oss, alldeles nedanför badvaktens utkikstorn. Efter en stund så rullade dimman in. Det såg ut som rök som vällde över oss och hela världen blev alldeles grå. Värmen fanns dock kvar men det kändes nästan lite spöklikt. våg
dimmaVi lämnade stranden och gick hem för att laga lunch istället. Idag blev det ”pinnar och sallad” Pinnarna består av Grissini (brödpinnar) Jag tar lufttorkad skinka och på varje skiva brer jag på vitlöksost. Därefter rullar jag skinkan (med osten inåt) runt brödpinnen. Avnjuts med en sallad. pinnlunch

Lite senare sken det upp igen. Om det ”bara blev så” eller om det hände för att vi samt bloggvännen Torebrings bjöds på fika hos goda vännerna Tobbe och Kerstin, ska jag låta vara osagt. Huvudsaken var att solen kom tillbaka 🙂

12 reaktioner på ”19 juni 2013

  1. Det var smart att linda fast skinkan med ost, tack för det tipset.
    Är det vanligt att dimma kommer in sådär? I några sådan stora vågor skulle inte jag heller våga bada, har väldig respekt för vatten och underströmmar. Håll er på stranden tills havet har lugnat sig.
    Kram

    • Nej jag har aldrig varit med om nåt liknande. Tror att det är ovanligt. Det är mycket senare i naturen här jmf med tidigare år så naturen kanske är lite upp och ner…

  2. Lite kusligt att dimman bara kommer så där, men det lär ju göra det när det är större väderförändringar på gång. Men samtidigt är det lite spännande att ha upplevt det och flera var närvarande och kunde intyga att så var fallet. Men vädret verkar fortfarande vara fint. Vi hade några moln när vi kom ner till Sandhamn idag på fm, men nu är himlen klarblå och en svag havsbrisen smeker oss i solen. Skönt. Här blir vi över midsommar. Ha det så skönt och ha en skön midsommar per sillburk. Kram 3 M

  3. måsteberott på fikan o sällskapet att det sprack upp igen..ska testa om det fungerar i em här på midsommar med .)
    kram

Kommentarer inaktiverade.