Städdag

Igår var det städdag. När man kommer hem från en lite längre, resa har jag ju inte bara minnen med mej hem. Det har allt följt med lite damm och sand också. Jag erkänner att jag inte städar jättenoga under resans gång – jag har ju semester.
Annat var det med det holländska par vi hade som granne på camping CalaGogo i PLatja D´ Aro i Spanien. Under de två veckor vi var där tvättade frun lakanen 2 gånger. Handdukar, 11-12 st per gång, tvättades 2 gånger. 8 par skor hängde på strecket en dag. Dagligen hängde nånting på strecken och torkade för vinden. Nu låter det kanske som om jag raljerar över de som städar – det gör jag faktiskt inte. Jag fixade allting igår istället.

Torkvädret var perfekt så tvättmaskinen gick varm. Husbilen plockades ut och skåp/lådor torkades. Tankar tömdes. Toaletten skrubbades. Jag tog till och med och skurade den matta vi brukar ha framför husbilen när vi står still några dagar. Den ändrade färg, från sandfärgad till grå, precis som den var när den var ny….matta

11 reaktioner på ”Städdag

  1. Välkomna hem efter er underbart långa resa söderut !!! Vi är ute o njuter av ostkusten !!
    Många pärlor hittar vi oxå att stå på,Sverige är underbart denna årstid…

    Ha de gott/Kram

  2. Önskar er också Välkomna hem efter att ha läst igenom hela eran fina resa. Så mycket ni har sett och massor med god mat, bla musslor såå gott, mums.
    Vi börjar så smått fundera på vart vi ska åka när det blir dags för semester?!
    Kram

  3. Det är roligt att åka bort…men jag tycker det är lika roligt att komma hem igen 🙂 Vore väl hemskt annars. Vad är det du brukar säga…japp då är det bara att börja planera för nästa semester…nästa sommar:-))) Kram

  4. ja det där med att städa under tiden man är borta har det varit lite si o så med, men med 2 barn som springer ut o in tillsammans med alla nyfunna vänner så är städning nästan o undviklig åtminstone varannan dag! Men det stora lyftet fick alltid bli när man slutligen kom hem igen!

  5. Efter en längre resa kräver husbilen en riktig genomgång, även om man under resans gång försöker hålla efter på daglig basis. Det konstiga är dock att huset som stått oanvänt under tiden behöver också en dammsugning trots att det var nystädat när man åkte och ingen har bott där. Är det hustomtarna som härjar fritt när man är borta. Kram, 3M

Kommentarer inaktiverade.