Falkuddens camping är Internationell

Kvar här på Falkuddens camping kan jag bara konstatera att det är märkligt internationellt. Campingen är liten, bara dryga 30 platser och 12 stugor. Och trots att campingen inte ligger utmed nån stor genomfartsväg, har det hittat hit många olika nationaliteter. Ett stort tonårsgäng från Frankrike tältar. Holländare, Norrmän och Tyskar. En camper från Österrike. Jag hör finska talas. Och så är vi några svenskar också. Riktigt kul att sitta ute vid frukosten och lyssna på denna härliga blandning. Ha en fin söndag vart du än befinner dej! falku

4 reaktioner på ”Falkuddens camping är Internationell

  1. Jag har förundrats över, vid besök på alla platser vi rest till i sommar, hur många holländare finns det egentligen? Det verkar som de finns i obegränsat antal vart vi kommit. Jag läste på i geografin och fick klart för mig, vad jag redan trodde. Holland är Europas tätbefolkade land. Inte konstigt att de vill komma till små platser som just denna camping. Kram.

  2. Det är ofta det som är så roligt med att vara ute och resa på det här sättet. Är man dessutom inte rädd för att prata med folk så knyter man kanske band för länge. Vi har träffat många enormt trevliga människor på ställplatser. Men ändå roligt med en så liten camping som är så internationell. Malör sig också mycket om olika människor, det är så kul. Kram 3 M

Kommentarer inaktiverade.