Kopparbergs marknad

Marknad. Skapligt väder med ömsom sol och ömsom regn. Trängsel. Och då menar jag så trångt att det knappt gick att gå framåt annat än med mysteg! På ”Gammelmarken” fanns både kolbullar,nybakat tunnbröd, vackert hantverk och spelmanslag.   För övrigt fanns det godis, Abnet, snus, mattor och allt däremellan. Som sagt – precis som en härlig höstmarknad ska vara! Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild

16 reaktioner på ”Kopparbergs marknad

  1. Såg trevligt ut på marknaden 🙂

    Jag måste erkänna att jag faktiskt saknar marknaden efter att ha missat den två fredagar irad, trots att jag varit i Torrevieja….

    • Ja du är ju trogen din fredagsmarknad. Men det viktigaste är ju faktiskt att du blir pigg och kry igen – marknaden kommer ju att vara kvar 🙂

    • När det är marknader som inte har så mycket ”tingel-tangel” gillar jag att besöka en marknad. Kopparberg och Rättvik får godkänt ”marknadsbetyg” av mej 🙂
      Kram

    • Skördemarknaden har vi aldrig haft förmånen att få besöka – det är ju lite långt till Öland härifrån, men skulle gärna göra det nån gång 🙂

Kommentarer inaktiverade.