Oväntat besök

Som väl alla vet, ska man ju bjuda på Gevaliakaffe när man får oväntat besök. Och oväntat besök stod i köket när jag kom hem från jobbet. Hängandes vid köksbänken stod hon – Elin på besök över helgen. Så jätteroligt. Hon och Göran hade pratat ihop sej men hållit mej utanför 🙂
Jag som trodde vi skulle vara alldeles ensamma i helgen, eftersom Ida är i Kramfors och kramar pojkvännen 😉  Nu fick vi istället hem ”minstingen” Kan också berätta att det inte blir Gevalia utan någon hämtmat istället, då mitt oväntade besök inte dricker kaffe…. Välkommen! images

11 reaktioner på ”Oväntat besök

  1. Så kul att få lite oväntat besök då,behövs kanske i höstkylan !!!!
    Åk o hämta ”Sushi” det är ju jättegott o nyttigt med va ……

    Ha en fin helg o Kram 🙂

    • Ja sushi är så gott och jag mumsade faktiskt i mej en ”Sumo Fan” på Sushilovers (Sveatorget) när jag lunchade med en kompis idag. Så i kväll blev det hämtmat från nån av alla restauranger som finns med i ”Restaurangchansen”
      Ha en fin helg ni med! Kram

  2. När jag var hemma hos far och mor och var bondpojk, var det en person som kom åkandes i en Opel Olympia. ”Jag åker Gevalia, alltid nyrostat” sa mannen. Oväntade besök är nästan alltid mycket roligt. Kram på er alla tre.

    • Gevalia har ju sin ”hemvist” i Gävle och det blir ju lite extra roligt då jag själv är uppvuxen strax utanför Gävle och att Elin nu flyttat dit. Och visst har du rätt i att oväntade besök nästan alltid är roligt. Kramar

  3. Oväntade besök är nästan trevligare än bestämda, inga krav alls………man tager vad man haver…….

    Ha’ en go’ helg!

  4. Trevlig överraskning! Bra att ha ”hämtmatsrestaurang” inom rimligt avstånd – vi har ca 2½ mil till den närmaste… det blir 5 mil fram och tillbaka, så det får bli en djupdykning i skåp och frys vid oväntade besök 🙂
    Ha en fin helg!

    • Vi har 4 km upp till stan och många ställen att välja på. Hos dej förstår jag att det behövs lite mer fantasi 😉
      En fin helg till dej med

Kommentarer inaktiverade.