Linas matkasse

Efter ett långt uppehåll är vi nu igång igen. Linas Matkasse har hamnat innanför vår dörr. Idag kom den första leveransen. Vilken god mat vi får under veckan, ser du på bilen här nedan. Förut hade vi Linas Orginalkasse, men nu då familjen decimerats har vi gått över till Linas Inspirationskasse. Då får vi tre middagar för fyra personer. Vilket betyder att vi dessutom får matlådor, eftersom vi oftast bara är två eller tre hemma. En del jag pratat med, tycker att matkassar är dyra. Jag är tacksam att jag, varannan vecka, slipper fundera ut vilken mat vi ska ha. Nu kommer allt jag behöver, levererat till dörren och jag kan koncentrera mej på mina kok-konster.  Om jag minns rätt, kommer jag att känna mej som en Sveriges Mästerkock LinasVad sägs om: Ugnsbakad torsk med jordärtskockspuré, svamp och sockerärtor
Parmesanrisotto med rostade tomater, ruccoladressing och kyckling
Indisk lammcurry med naanbröd och rostad mandel

8 reaktioner på ”Linas matkasse

  1. Ibland är det skönt att få maten levererad och klar. Låter väldigt gott, kan tro att man blir bortskämd ……..det är roligt att laga mat men inte alltid………..

  2. Oj såå gott, blir jättehungrig och en sak är säker, det blir inget av allt det goda som finns i den kassen! Mycket smart det skulle jag också vilja testa.
    Kram

  3. Kan berätta att det blev fisken idag. Så jättegott! Och matlådor till oss båda 🙂 Kan varmt rekommendera Linas matkasse – dock tror jag den färska fisken hinner bli lite ”trött” innan den kommer ända fram till Costa del Sol 😉

Kommentarer inaktiverade.