Trots alla föresatser blev det ett besök på Norra Backas handelsområde, där bland annat IKEA ligger. Var där vid halv elva och det var inte nån trängsel. IKEA-varuhuset var rymligt och välfyllt. Riktigt trevligt att gå runt och kika och bli inspirerad. Det har ju också öppnat en hel massa andra affärer i samma område, Clas Ohlsson och Elgiganten Megastore till exempel. Med så många butiker samlade, alldeles bredvid Kupolen, känns det som om stan lever upp lite. Så oavsett vad du tycker om köpcentran och shoppingmecka, så är jag glad över det nya handelsområdet 🙂

image

Lugnt och fint

6 reaktioner på ”Lugnt och fint

  1. Låter gott,då kanske vi vågar oss dit i morgon direkt de öppnar !!! Sugen på frukost där och prova Ingvars korvar med kanske,snoka runt efter lite ny inspiration i hemmet !!!

    Ha det gott/Kram

  2. Lite märkligt att Ingvar öppnar nytt och flyttar in i er stad. En stad jag föreställde mig inte har så stor konsumtion. Jag trodde man Bor länge, inte köper möbler så ofta, man har kvar sitt kök och så vidare. Men Ingvar har ju inte bara möbler och kök, han har ju mat, ljus och servetter. Hade Anebys politiker varit framsynta på slutet av 80- talet, hade Aneby också haft en massa varuhus. Två mil till Eksjö, 2,5 mil till Nässjö och 2,5 mil till Tranås. Mitt i den trekanten ligger Aneby och i stället för ett varuhus i varje stad, hade man kunnat haft ett varuhus i Aneby. Grattis till er att ni lyckats med att få Ingvar till att bosätta sig i stan. Kram och ha en skön söndag.

Kommentarer inaktiverade.