Vintertid

Då har vi då lämnat sommartiden och ändrat till vintertid. I flera tidningar har jag de senaste dagarna läst om forskning som visar att detta flyttande fram och tillbaka med tiden, ger oss stresspåslag och med hälsoproblem som följd. Men eftersom EU bestämt att det ska vara på detta viset, så inordnar vi oss snällt. Annars kan det ju bli problem med transporter och tidtabeller. Och den risken kan vi ju inte ta…  Personligen tycker jag det kan få var samma tid året om. Vad tycker du? Är det bra att vi ändrar klockan fram och tillbaka?  Nu ska jag nog lägga mej en stund och försöka kurera min jet-lag 😉 Ha en fin söndag!Vintertid

16 reaktioner på ”Vintertid

  1. God morgon till vår vanliga tid vi fått tillbaka !! För vår del så kunde vi ha
    Sommartid året om,ljusare kvällar du vet ……. Nu snart IKEA besök så tar
    vi en första frukost där hos Ingvar,spännande !!!

    Ha det så gott…Kram

    • God morgon! Ja fram för fler härliga, ljumma sommarkvällar 😉 Smaklig måltid och hoppas det är lika lugnt som i går förmiddag.
      Kram

  2. I morse skällde jag om danska ungdomar som försovit sig, restaurangen var inte öppnad.
    Senare slog jag på mobilen och fick se den rätta tiden, den ställer om sig själv!
    Kunde konstatera att det som så ofta var jag som hade fel!

    Kram

  3. Tänker på när jag jobbade natt och det skulle ändras till vintertiden, då det blev ännu en timme till att jobba!
    Har ställt om klockorna och kastat en, som jag inte begrep hur man skulle ändra, tålamodet tog slut hahaha
    Kram

    • Inte nån av oss ialla fall 😉 tacka vet jag den ”gamla goda tiden” då höll vi inte på så här och ändå gick allting så bra.

Kommentarer inaktiverade.