Kladdkakans Dag

Vet ni att det inte bara är Fars Dag som firas i november månad? I morgon, torsdag, är det Kladdkakans dag. Det fick jag läsa om i vår dagstidning,  jag visste in om att den fanns. Kan nog tycka att det räcker med ”berömda” dagar som Våffeldagen, Kanelbullens Dag, Mors och Fars Dag. 
kladdkaka
Exempel på andra dagar som firas i november är :
11 nov Chokladens Dag
12 nov Krossade Hjärtans Dag
13 nov Smörgåstårtans Dag
19 nov Den internationella Toalettdagen (!!)
22 nov Wienerbrödets Dag

Vill de se flera Temadagar kan du kika här

14 reaktioner på ”Kladdkakans Dag

  1. Tack för att du påminde mig om Kladdkakans Dag, då ska göra ett nytt bakningsförsök hahaha.
    Att jag fyller år på ”Krossade Hjärtans Dag”, hade jag ingen aning om, bra att det inte blev på ”Toalettdagen” hihi
    Kram

  2. Åh, visst vore det gott med kladdkaka idag! Det var länge sedan. 🙂 Tror att jag har de flesta ingredienserna i lådan. Det är nog bara chokladen som fattas och den finns ju i affären. 🙂 Nej, nu har jag funderat färdigt. Det är faktiskt färre kalorier med ett Mariekex till kaffet. 🙂
    Visst är det lite för många ”firardagar” numera! Allt för att stimulera köplusten…….ha det gott idag och ät en extra kladdkaka! 🙂

    • Men ibland får man unna sej lite mer än ett kex 🙂
      Visst finns det ”konstiga” dagar och många i mitt tycke helt onödiga.
      Ha det fint!

Kommentarer inaktiverade.