Adventstid

Efter ett par riktigt hektiska veckor, har jag nu slagit ner rumpan i TV soffan. Mätt efter en hemlagad gulasch, sitter jag nu här och njuter av att det blivit Adventsstädat i hela huset. I köksfönstret sitter min stjärna som min far gjorde för närmare 30 år sen. Den är gjord av näver han plockade själv. Den sprider ett mjukt och varmt sken och det är nog min käraste Advents- och julsak. Adventsstjärna

18 reaktioner på ”Adventstid

  1. Vilken fin stjärna och vad kul att ha, istället för allt importerat. Jag vet att det är snyggare att klä granen i bara röda kulor, men jag vill hänga i julpyntet som pappa satt och gjorde på kvällarna och som de hade i granen. Du har gjort dina värsta veckor, vi har våra tre värsta veckor kvar. En stor adventskram från oss.

    • Ja, det har stort affektionsvärde. och det är fantastiskt roligt att den har hållit genom åren och inte torkat ut, eller på annat sätt blivit förstörd.
      Hoppas era slit-veckor ändå blir drägliga.
      En stor Adventskram tillbaka till er två!

  2. Ovanligt snygg stjärna tycker jag, den hade din pappa kunnat tjäna en bra slant för idag. Vi kör med moderna som inte alls skapar samma känsla. Önskar er en trevlig första advent.

  3. Det är gott med gulasch soppa. Vi köpte hemgjord sån i Ernst vid Mosel. Den var jättegod:) Anette. Jag har tappat min domän o återgår till mitt: Vardags-glitter.blogspot.se. Vill du ändra hos dej?: Kram

  4. låter som en perfekt fredagskväll, gulasch, soffan och en mysig adventsstjärna som sprider ett skönt sken, njut av kvällen. Kram

  5. Ett riktigt hantverk kan man säga,snygg !!!
    Nu lyser vi upp huset med olika ljus….

    Ha en fin helg/Kram

Kommentarer inaktiverade.