Grilltajm

Som kontrast till all julmat tog vi fram eldkorgen och grilljärnet och grillade lite till kvällsmat idag. Det är ju ganska perfekt grillväder. +4 och snöfritt…. Det smakade riktigt gott med lite olika sorters korvar. Hallstagrilllare, Kabanoss och några Bratwurst. Har du tröttnat på julmaten?korv

8 reaktioner på ”Grilltajm

  1. Laga inte så mycket julmat, säger jag till Birgitta. Ändå blir det som vanligt, Jansson är bara skålad, samma med omeletten, de flesta prinskorvarna och köttbullarna ligger kvar. Så var det i år och så har det alltid varit. Jag tycker det är minst lika gott dagen efter. Vi har inte hjärta att slänga julmaten på julaftons kväll, vi äter resterna och tycker det ät gott. Men grillen låter gott som ni gjorde. God fortsättning

    • Skinkan är slut, Jansson och prinskorven likaså. Köttbullarna frysta och visst äter vi julmaten flera dagar på rad. Vår favorit ”Sillsallad” tar slut idag 🙂
      God fortsättning till Er med!

  2. . God fortsättning.
    Jag har jobbat helgen och har inte haft något dignande bord med mat inte. Vilket vi inte heller brukar ha men nu återstår en bit skinka och rödbetssallad. Det gillar vi på en hård macka.
    Våran grill står alltid redo på altanen, rätt som det är hamnar det en korv där hihihi
    Kram

  3. Jag gillar också att bryta mönstret och välja något helt annat än traditionell julmat som jag absolut inte har något emot. Men, ibland kan det lätt bli lite för mycket av det goda. Önskar er ett gott slut på året.

Kommentarer inaktiverade.