Nyårslöften

Så här på årets första dag brukar ju många tänka på det som varit och det som ska komma. Många brukar också avlägga nyårslöften. Det har jag också gjort, massor av gånger. Men handen på hjärtat – hur länge har jag hållit dem? Kanske därför att mina löften varit väl ambitiösa och inte riktigt genomtänkta.  Därför tänkte jag prova ett nytt grepp i år.

Jag lovar därför att:

– Inte sluta hoppas och dagdrömma
– Fokusera på det som är roligt och positivt
– Vara en medmänniska som omgivningen kan räkna med

Det är ju några löften som jag faktiskt tror att jag att jag kommer att kunna hålla. Hela 2014. Vad har du gett för nyårslöften?images

15 reaktioner på ”Nyårslöften

  1. Inga nyårslöften men jag lovade mig själv i april förra året att jag aldrig mer skulle behöva skotta snö!
    Det har jag hållit hittills!

    Kram

  2. Jag brukar inte heller lämna några nyårslöften…brukar inte kunna hålla dom ändå:) Godis o kolsyrad läsk har jag slutat med sedan flera månader innan jul och nyår..och det håller ff. Få se hur länge dock:-) God fortsättning kära ni. Kram

  3. Vilka kloka nyarsloften! Jag tror jag kopierar dem! Framforallt hoppas jag ha storre talamod detta ar och inte vara snabb med att doma folk utan att veta vad som finns bakom.
    Gott nytt ar och god fortsattning! Kram!

  4. tycker att dina löften är alldeles utmärkta 🙂 själv lovade jag mig att ta lite bättre hand om mig själv, att jobba lite mindre samt att gå ner några kilo ( men det har ju inte börjat sså bra 😉 )

Kommentarer inaktiverade.