Bengt har byggt ut

Husbilsfirman Bengt i Örkelljunga har byggt ut och invigt ytterligare en utställningshall så flera husbilar får plats inne. Företaget startade redan 1966 med husvagnsförsäljning och försäljningen har stadigt gått uppåt. Numera säljs enbart husbilar och man räknar med att fortsätta sälja ca 500 fordon per år. Man säljer Adria, Carthago, CI, Knaus, Rapido och Rollerteam och ni som har hängt med ett tag vet vilket märke jag gillar mest 😉 Jag vet också att deras verkstad är mycket bra och min erfarenhet är att företaget även tar hand om sina kunder efter köpet.

Här finns också en ställplats med el och möjlighet till tömning och vattenpåfyllning. Så ett besök i Örkelljunga rekommenderas Biö

3 reaktioner på ”Bengt har byggt ut

  1. Företaget är kunder hos oss. Vid lämpligt tillfälle får jag väl göra ett ”kundbesök” hos dem. Jag är ju Kabefrälst och det kan vara kanske svårt att dölja skenet kanske. Kram

    • Kul att dom är kunder till er 🙂
      Prova deras ställplats – funkar mkt bra som övernattning. Och så kan man ju kolla på tillbehör i butiken – det måste ju inte vara husbilar (även om jag är helt såld på Carthago)
      Kramar

Kommentarer inaktiverade.