Snön ramlar ner

Det har snöat på ganska rejält. Men som tur är, är det väldigt lätt snö. Så lätt att jag nästan skulle kunna blåsa bort det från trädgården. Gick en liten vända i trädgården och fångade några motiv. Så dessa bilder tror jag, jag tillägnar alla bloggläsare som befinner sej på sydliga breddgrader – jag förstår att ni verkligen längtar efter att få skotta lite snö 😉
Ni andra, här hemma, får väl blunda…
v2 v3 v4 v5

24 reaktioner på ”Snön ramlar ner

  1. Snön ser likadan ut hos er som hos oss:) lika lätt. Man kan nästan gå ut o nysa lite så flyger snön bort;-) Hos oss har det blivit -26 grader just nu. En grad varmare än när jag skrev på min blogg. Ha en fin söndag trots kylan. Kram

  2. Här nere bara regnar det… Vi har fått ca 120 mm på två dygn. Det var inte det här vädret vi sökte när vi flyttade hit för 7 år sen…

  3. Visst är det vackert med snö och du hade lyckats fånga det väl. Det blir genast så ljust och trevligt. Bara inte 10 cm nysnö varje dag, då blir det tråkigt och då kommer längtan till Spanie. Kram

  4. Tittade i alla fall på dina fina bilder trots att vi också har snö och lika lätt som du nämner, bara att blåsa bort.
    Kram

  5. Trevligt att se det på avstånd, funderar på när vi skall boka hemresa, men läste på nätet att det har kommit snö och blivit lite kyligare…..så vi väntar med hemfärden…………

    • Åja- ditt kanske försvinner fortare om det är blött…. vi har ju rejält med minusgrader och det verkar som om det fortsätter med kylan januari ut 😦

  6. Fina snöbilder, jag gillar snön. Har haft lite kyligt och mulet väder några dagar men idag skiner solen. Tempen inne och ute +7 då vill man helst ligga kvar under täcket. Snön gör ju att det blir ljusare ute i väntan på våren.

Kommentarer inaktiverade.