Påsk

Jag satt och surfade runt lite medan jag funderade över vad påsken har att ge och varför vi firar påsk. För mej är det ett av de största under som någonsin ägt rum, påsken, för drygt 2000 år sen.
Jag hittade en en mycket fin beskrivning på bloggen Andetag som du kan läsa här 

Jag har haft förmånen att en gång besöka Trädgårdsgraven i Jerusalem. Den grav som Jesus skulle vilat i och den grav han lämnade på Påskdagsmorgon. Graven ligger mitt i Jerusalem med larm och brus omkring, och det var en alldeles speciell känsla att komma dit. Där var stillhet, fågelkvitter och andakt. Något vi behöver i vårt vardagliga brus. Tystnad och Tid för Eftertanke. photo14

6 reaktioner på ”Påsk

    • Som sexåring är man oftast inte så intresserad av annat än om det finns nån bra lekpark eller ett bra bad närheten 😉
      Detsamma

  1. Tack Anette att du tar upp denna tråd och att du gör det så fint. Jag har sista tiden läst om korsfästelsen i flera olika evangelierna. Jag har nästan fått tårar i ögonen över människors grymhet. Vem av oss människor skulle kunna lida så mycket som Jesus gjorde? Han hade botat sjuka, uppväckt döda, undervisat om godhet och att älska varandra. Så tog han detta försoningsvärk på sig, helt oskyldig som han var, ett fruktansvärt lidande och en fruktansvärd död att genomlida. Detta är det mest fantastiska som hänt oss människor som vill tro och ta emot detta under. Detta är verkligen något för alla som tror att tänka över.

    • Påskens budskap ger verkligen hopp i mörkret! Bara den som vågar förlora och misslyckas kan segra – det handlar om rätten att vara svag.

Kommentarer inaktiverade.