Ny kul liten pryl

image

Idag gjorde jag nåt jag gått och funderat på ett bra tag. Jag införskaffade en surfplatta. Och det blev en Samsung 4, trots att jag är mycket förtjust i min Mac. Sedan flera år har jag haft iPhones som jobbartelefon och Samsung som privat telefon . Och jag har alltid tyckt att samsungtelefonen har fler valmöjligheter när det gäller inställningar etc. Så när det nu var dags för platta, så blev det en Samsung. Den är enkel, lätt att komma igång med. Har GPS och lång batteritid. 
Jag har även stoppat i ett simkort från Wifog med fritt surf, så får vi se hur det fungerar. Bilden ovanför är en skärmdump, från plattan 🙂

6 reaktioner på ”Ny kul liten pryl

  1. Inte ofta, nej nästan aldrig, men denna gången är jag konservativ. Jag är ofta snabb att vilja ha sista tekniken, bästa uppgraderingen, det sista som går att få och så vidare. Ibland lånar jag Birgittas iPad, men skickar oftast den snabbt tillbaka. Det minsta man stöter till något, så är man inne på något annat. Jag tar fram min MacBock Pro och är snabbt lugn igen. Hoppas att MacBooken finns kvar så länge jag bloggar, men skulle inte förvåna mig, om den försvinner från marknaden, på grund av att de allra flesta, har en annan åsikt än den jag har. Kram från konservativa Matts.

    • MacBookPro är suverän, där håller jag med dej. Denna lilla platta är smidig att bära med sej. Den får hänga med ut i husbilen i helgen, så får jag se sen vad jag tycker.
      Kram

      • När jag ”bloggar” läser Birgitta Smålandstidningen & Expressen på sin iPad. Då är den så bra, att jag skulle kunna tänka mig att ha en också. Men redigera och ladda upp bilder, då vill jag absolut ha men MacBook. (Jag har två styck, en på reserv i husbilen, för tänk om en går sönder). Men som sagt, ”Lap top” är på utgående säger sonen och ”dataproffset”. Kram.

  2. Grattis, tror att det förändrar ditt surfande och beteende framöver. Jag använder min iPad alltmer och oftare när jag snabbt och enkelt behöver komma åt nätet. Vi nyttjar en gemensam router för att vi båda ska kunna skriva och läsa mejl samtidigt.

Kommentarer inaktiverade.