Ny kudde att vila huvudet på

Vi tillbringar mycket tid i sängen och att sova skönt och vakna utan nack- och ryggsmärta är viktigt. Därför har jag haft en Tempur-kudde i närmare 20 år. Nyss upptäckte jag att den höll på att falla i bitar  😉
Att ha en skön kudde är ju ovärdeligt och käre maken sover på en kudde som heter Duqem Denna kudde vet jag att några av mina bloggvänner har skrivit om.

Dags för en ny kudde från Tempur till mej och den hittade jag hos Sängjätten har i stan. Tempur har ett lite speciellt material i sina kuddar. På 1970-talet utvecklade NASA ett tryckabsorberande material för att ge dämpning och stöd för astronauter under uppskjutning. Forskare på produktionsanläggningar tog steget vidare och fulländade materialet för användning av sömnprodukter. Idag är Tempur det enda madrass- och kuddvarumärket som är licensierat av US Space Foundation och får använda Certified Technology Seal.

Nackdelen med dessa kuddar är att de är så otroligt sköna. Man kan ju inte sova en endaste natt utan dem. Därför måste de med, på alla resor. Och nu när vi packar för en flygtur till Genéve så tar ju kudden upp halva platsen i resväskan….

Tempur

5 reaktioner på ”Ny kudde att vila huvudet på

  1. Jag har en Tempur kudde liggande i klädkammaren. Birgitta använder sin, men jag tycker den är så tung. (Lite gammal kanske). Jag älskar samma kudde som din man Göran har. En god natt kram.

    • När den blir kall blir den stenhård, nästan så man tror att man kan bryta av den. Men så fort man lägger huvudet på så formas materialet efter kroppen.
      Vad skönt det är när man hittar sin favorit!
      Natti Natti

Kommentarer inaktiverade.