Vintertid

I natt har vi ställt tillbaka klockan, till Vintertid. Eller till Normaltid som det egentligen heter. Ibland har jag haft svårt att minnas om klockan ska tillbaka eller framåt. Men eftersom jag har fått tipset om att när hösten är här ställer vi tillbaka (bort) utemöbler och grillen. Då blir det lättare att komma ihåg. Trots detta vaknade jag samma tid och sov inte en timme längre…. Å andra sidan får vi kanske en timme längre söndag istället 😉

isstormVintern är en tid som jag inte gillar. Jag tror jag är solberoende och  har lite svårt för mörker och rusk. I och för sej har vintern också sin tjusning och bilden här ovan är lite häftig. Den är efter en is-storm i Geneve för något år sedan. Gissar att det är lite besvärligt att både gå och köra, men vackert är det när allt är täckt av is! Det smälte dock bort ganska fort…..

14 reaktioner på ”Vintertid

  1. Vi har våra årstider, vi vet att vinter och kyla kommer, men vips är det vår och sommar igen och hösten är inte fel den heller. Jag vill nog säga som vår holländska affärskollega sa, ”Sweden is the most beautiful country in the world”. Kram & Må gott!

    • Ja för varje dag som går, kommer vi närmare en ny vår/sommar. Har bara lite svårt för mörkret…. Blir nog bättre när det blir kallt och snön lyser upp 😉
      Kramar

  2. Dramatisk bild! Jag har också svårt att komma ihåg hur jag ska göra med klockan, men jag inbillar mig att datorer och iphones fixar det där åt mig nuförtiden 😉

  3. Jag instämmer, gillar sommaren allra mest men tycker trots allt att det är bra med tydliga skillnader mellan årstiderna. Sämst tycker jag när det är blött ute eftersom vi har hund som vi är ute med ca fem gånger per dag. Det blir många ryggböj och torkning av smutsiga tassar.

  4. Vi har också svårt för kylan, det är därför vi är ”klimatflyktingar” i Frankrike. Jag brukar byta shortsen mot långbyxor när vi ställer om klockan – men i år får jag nog fortsätta med shortsen lite till…

  5. Jag kan sakna fyra arstider men minns regn och sno hemma nar man cyklade till och fran jobbet. Da kanns det skont att vara I solen hela tiden. Vilken haftig bild, vackert!

    • Fyra årstider har sin tjusning fast ibland känns det som om vi bara haft två eller tre. Sol kan i alla fall inte jag få för mycket av

Kommentarer inaktiverade.