Dubbat

Idag har vi haft en underbar dag. Med strålande sol från en klarblå himmel. Äntligen, måste jag säga för det har varit otroligt solfattigt. När jag kikade ut genom mitt kontorsfönster blev jag nästan bländad. Det var underbart vilken gul fasad huset fick när solen lyste på den och som kontrast den blåa himlen.

solhus 272721

 

Innan jag cyklade hem, stannade jag till hos cykelhandlaren. I morgon får jag lämna in min cykel och få hjälp med att sätta på dubbdäck. Det blir Schwalbe vinterdäck, som fått bra betyg i ett test jag precis läst. Det blir skönt att få på dem eftersom jag cyklar till och från jobbet varje dag och i morse var det faktiskt frost i vissa svackor på vägen.

10 reaktioner på ”Dubbat

  1. Med solen kom även halkan i afton. Mycket klokt beslut att sätta på dubbdäck. Själv har jag en vintercykel med dubbdäck sedan 10- talet år. Jag har cyklat med den på ren isgata utan att vara rädd för halka. Kram

    • Eftersom det är lite backigt och frostigt så tycker jag det är en billig livförsäkring att få på dubbdäck. Men hellre lite halt och kallt så vi får se mer av solen, än det gråa och trista som varit under så lång tid.
      Kramar

    • Eftersom jag inte har nån personbil här så är det ju cykel eller ”apostlahästarna” som gäller. Och då känns det jättebra med dubbat på cykeln. Kände mej extra trygg nu när jag cyklade hem 😉
      Kram

Kommentarer inaktiverade.