1 månad

Nu har jag varit säsongscampare i en månad. Tiden har gått fort. Det kan ju i och för sig bero på att ett nytt jobb tar lite energi, så det blir ganska tidiga kvällar. Jag har lärt mej en hel del om ALDE-värme denna månad. Vi har ju haft luftburen trumavärme i tidigare bilar. Jag står vid en elstolpe med 16 amp. Jag har värmen inställd på 2 kw och det ger en jämn skön värme. Tyvärr är pumpen, som driver runt vattnet i systemet, endast en 12 v pump så jag hoppas den hänger med hela vintern. En 230 w pump, står på åtgärdslistan ”att fixa” På den listan står också ett fristående vintertält, som kommer att införskaffas när ”rätt” tält dyker upp på begagnatmarknaden. Jag är nämligen lite snål (tänker redan som en smålänning) och tänker köpa ett begagnat, då jag inte riktigt vet hur nödvändigt detta är.

bilen

 

Husbilen står väl parkerad och därför cyklar jag till och från jobbet. Det är ganska skönt (när det inte spöregnar!) En elcykel skulle vara behändigt, då det är lite backigt på min väg. Det som kräver en hel del planering är inköpen i matbutiken. Listan blir ibland lång och måste därför delas upp på ett par dagar. I ryggsäcken och på cykeln kan jag ju inte ta så rysligt mycket. Därför står en liten personbil på önskelistan! Med en sådan ökar ju min rörelsefrihet markant och det är verkligen nåt jag ser fram emot. Med lite tur kanske jag har en bil här till nyår. Men ska det gå i lås, måste du hjälpa mej hålla tummarna 😉

När jag kommer hem från jobbet så blir det lite tömning och fyllning, av tankarna. På platsen jag står på finns inte vatten och avlopp i direkt anslutning, utan jag får bära detta en bit. Så jag håller mej i trim, med 7 km cyklande varje dag samt bärande av vatten, bort och hit 🙂 Var det nån som sa att husbilslivet var ett slappt liv?! 😉

16 reaktioner på ”1 månad

  1. Du har fortfarande grönt gräs runtomkring dig och en bra farstutrappa att ställa av dig skorna på. En Fiat 500 Cab, skulle jag önska mig, om jag vore som du. Jag tror faktiskt att du behöver en bil ganska snart. Vilken motion du får nu med din hurtighet att cykla. Men vi smålänningar är inte snåla, vi är bara ekonomiska. Kram och ha det gott

    • Ingen snö tack och lov. Min förstutrapp är perfekt! Visst vore det kul att fräsa runt i en Fiat-dom är så söta tycker jag. Å!Smålänningen är ekonomisk – det har jag inte hört förr 🙂
      Kramar
      Kram

  2. Att cykla i snömodd är ju inte det roligaste precis, så du får väl vara glad för att det än så länge är barmark. Det är väl tur att det snart är jul och du kanske kan få din önskan uppfylld.
    När det gäller städning föredrar jag den lilla yta husbilen har, men visst finns det sysslor, som vi inte har hemma, som måste göras i husbilen. Här tar frihetskänslan över och man njuter mer.
    Ha en trevlig adventshelg.

    • Snön får gärna utebli, det är inget jag gillar. Ja vi får se om tomten är snäll 😉 Nånting att pyssla med finns det väl alltid (om man vill)
      Detsamma till er 🙂

  3. Det låter som ett mysigt liv ändå. Visserligen upp och cykla i alla väder, men gosigt att krypa in i boet om kvällarna. Fortsatt lycka till!

    • Ja det är jätteskönt att kura ihop sej inne. är man bara inställd på att cykla i skitväder, så går det. Det är ju bara att bita ihop och gilla läget
      Tack 🙂

  4. Det är bra gratis motion du får varje dag! Som Kungens Lilla Piga som ska hämta ved och vatten hihi Ett litet tält kanske inte är så tokigt ändå, bra mot regn blåst och ev snö.
    Trevlig första advent
    Kram

Kommentarer inaktiverade.