Dan före dan, före….

4:e Advent och julkänslan har infunnit sej, med julmusik och saffranslängder.

saffransl(640x480)Snön lyser dock med sin frånvaro – det är bara lite frost på marken. Men det gör ingenting. Jag är ingen vinterälskare, som ni kanske vet. Hela familjen är samlade hemma i Borlänge, förutom Elins Hampus, som är med sin familj och badar i Thailand. Elin körde hela vägen hem från Arjeplog i går. Hon startade kl 03.30 och var här hemma till kl 15. Via Umeå så är det drygt 900 km. Hon hade sällskap av en tjej från Falun som pluggar i Arjeplog och en kille som pluggar i Umeå, så det blev inte så tyst och trist i bilen. Och så kunde de turas om att köra lite. Och det är ju skönt. Hon kom hem i den Volvo s40 hon köpte i somras. Den har nu jag köpt av henne, eftersom hon hittat en annan bil. Så den ger jag mej själv i julklapp 🙂  Ni som hängt med ett tag, vet att jag har bott i vår husbil i Tranås under hösten och bara haft tillgång till cykel. Nu ska det bli riktigt skönt att få ner en personbil dit!

VolvonDen här bilden tog jag på Elin i somras när hon hade köpt bilen 

Ida och hennes Daniel är också här hemma. Hon har ledigt från jobb och plugg i Geneve under nästan tre veckor. Hon landade på Arlanda i fredags, fullpackad med spännande paket från Geneve. Och de får vi inte öppna förrän på julafton – jag som är så nyfiken… hihi….
Det är så roligt att ha alla samlade. Och igår var Görans son med sin familj här och firade ”lillejul”. Så mysigt att träffa dem också!

JulDe flesta julklapparna är fixade – lite smått och gott ska jag dock komplettera med. Sedan ska vi försöka ta det lite lugnt. Men det kommer att bli lite svårt eftersom vi har en hel del roligt att ordna med. Och så ska vi packa. För vad?? Ja det får du se om du hänger med här på bloggen  😀

16 reaktioner på ”Dan före dan, före….

  1. Mysigt att samla familjen inför julhelgen!
    Så bra med en bil… snart kanske det blir snö och då är det inte kul att cykla 🙂
    Ha en fin adventssöndag!
    Kram

    • Att få omges av nära och kära är det bästa som finns. Det ska bli väldigt skönt att parkera cykeln, även om jag har dubbdäck på den
      Detsamma och Kram

  2. Visst är det roligt när hela familjen samlas till gemenskap. Ibland är julklapparna så dyra, att man får köpa dem själv, för att få dem. Vi förstår att detta var ett köp, som hela familjen har glädje av och inte minst du. Jag har tänkt på dig varje dag, när jag cyklat till jobbet i hård sydvästlig motvind. Stackars Annette i denna hårda motvind i mörkret på morgnarna. Vad skönt att få en bil och slippa cykla i ur och skur. Ha nu en riktigt skön jul god vänner. Kram

    • Att vara med familjen just över jul är nåt speciellt. Ja du vet ju hur det är att cykla i alla väder…. tack för dina tankar – har allt skickat en tanke till dej med ”kan Matts cykla, så kan jag…” när det har varit motigt 😉 Men nu blir det skönt med bil och så ökar ju chansen/risken att jag kan åka lite längre än bara Storgatan – Hätte 🙂
      Detsamma till er båda
      Kramar

Kommentarer inaktiverade.