Lördag i Storstan

Idag blev det en tur in till Jönköping och det stora shoppingområdet A6.Här finns allt man behöver. Och allt man inte behöver. Innan jag gav mej in i vimlet av butiker, så laddade jag med en semla. SemlaDet fanns många ställen att kika in i, heminredning, blomsteraffär och många klädaffärer. Så det blev lite påfyllning i garderoben och några småsaker till hemmet. logoSedan for jag till våra husbilsvänner Lasse och Helen och vilade mina fötter, fikade och pratade sommarplaner och reseminnen.

oväderNär jag svängde av från E4:an vid Gränna så vad det verkligen som att lägga locket på. Sol och jättefint har det varit hela dagen men nu drog det in ett rejält yrväder. Tempen sjönk direkt från +5 till +-0 och det snöade på tvären, tätt tätt. Och jag fick sänka farten till 50. Som tur var höll det inte på hela vägen. Strax innan Tranås så såg jag asfalten igen.

12 reaktioner på ”Lördag i Storstan

  1. Vi stannade till vid A6 förra året med husbilen. Parkerade en bit ifrån entre’n och ställdes oss så att vi inte skulle bli låsta. Trots detta blev det jobbigt värre att ta oss ut från parkeringen när vi kom tillbaka. Personbilarna hade ställt sig alldeles för nära. Det kanske finns alternativa parkeringsmöjligheter för större fordon.

    • Jobbigt att bli in-parkerad när man har husbil. (Annars också)
      Nu hade jag ju personbil så det var inga bekymmer och det var skönt 🙂

  2. Jag sparar mig till semeldagen…tror jag:-)) Dom är sååå goda. Så roligt att ha husbilsvänner att gå in till o planera:-) Och att ni bor nära varandra kanske:) Kram

Kommentarer inaktiverade.