Städ-dag

Idag blev det en städ-dag i husbilen. Jag har dammsugit och våt-torkat golven. Torkat ut skåp och lådor. Trots att bilen stått tom knappt två månader har inga möss smitit in. Skönt. Jag pratade med vår husvagns-granne som hade haft flera möss inne.
Innan vi spolar vatten i tanken brukar jag hälla i citron på flaska och köra runt i systemet. Syran i citronen är antiseptisk och renar då färskvattentanken utan kemiska medel. Jag har också hört att citronsyra fungerar lika bra. Men jag brukar, som sagt, hälla i ett par flaskor flytande citron. Detta har vi gjort sedan 2001 och alltid druckit vattnet i bilen. Ja, inte om vi är i sydeuropa för där är vattnet inte gott. Vi låter heller aldrig vatten stå veckovis i tanken utan ser till att ha omsättning på dropparna. citron
SAMSUNGTussilago kikar upp som små solar mellan gamla löv. Det är en härlig tid nu  🙂
HätteLunch ute i solen. Smakar hur gott som helst

 

8 reaktioner på ”Städ-dag

  1. Nu skulle jag själv vilja vara ute på vägarna sju dagar i veckan. Med kanske lite avbräck för städning. Vid ett tillfälle har vi haft inkräktare under alla år. Då återstod bara bynke av min kudde, när jag drog av överkastet klockan 23 i Lidköping en fredagskväll. Inga övriga spår fanns i bilen, bara min kudde var uppäten. Kram & Njut

  2. Några sådana smådjur vill man inte ha in i husbilen hua hua. Vi har i citronsyra som löser upp sig och får svalpa runt lite då och då.
    Visst är det härligt nu när våren är på gång.
    Kram

Kommentarer inaktiverade.