Yvoire

Idag blev det ett besök i den gamla staden Yvoire. Den är hur mysig som helst med sina små kullerstensgator, blommor, så butiker och prisbelönta restauranger. Vi måste naturligtvis kolla några, alldeles färska, macarons. De är så vackra, när de ligger i långa färgglada rader.

image

Man kan nästan inte se sej mätt på blomsterprakten.

image

image

image

image

Till lunch hade vi beställt bord på en restaurang som serverar en lokal specialitet. Det är små abborrar som är panerade och smörstekta. Serverade med pommes och en helt underbar citron-smör-sås.

image

Eftermiddagen har vi tillbringat i poolen och i skuggan

image

Till kvällen ska vi grilla lite gott tillsammans med familjen A

5 reaktioner på ”Yvoire

  1. Ser jobbigt ut att vattna och sköta om alla blommor på huset, men vackert är det.
    Ps. Vi har haft pool & bubbelbad 15 meter från oss i en vecka nu, men än har vi inte frestats att gå i.

  2. Ytterligare en charmig och vacker stad! Roligt att följa med och se vilka ställen ni hittar till! När det gäller mat är jag numer ”allergisk” mot ”friterat med friterat”. Jag vet inte, men jag tycker att det blir för mycket… på fel sätt. Det kanske bara är jag som tröttnar på pommes frites, men jag skulle gärna ätit de där abborrarna med något annat tillbehör 😉

  3. Vilken mysig liten stad! Vilken blomsterprakt och massor med smaskiga, färgglada bakverk… härligt!
    Ha det fortsatt gott!

Kommentarer inaktiverade.