Gammalt och nytt

Vi är på väg att byta ut våra sedlar. Det ramlade in ett par stycken nya, när jag handlade i en butik i helgen. De nya sedlarna påminner ganska mycket i färg och form som euro-sedlarna och det är kanske medvetet. 2015-11-07 07.43.11Här är nya Astrid och gamla Selma2015-11-07 07.42.52Nya Ingemar – en tvåhundring har ju inte funnits förut

 

5 reaktioner på ”Gammalt och nytt

  1. Visst ser de trevliga ut, men hur länge får de leva? Själv känner jag mig inte klädd, utan några hundra på fickan. Men jag är ju lite motvals ibland, som du vet. Kram & Må gott

  2. Jag har inte använt mig av sedlar på ett bra tag. Affärerna vill ju gärna att man betalar med kort och jag tycker att det är smidigt med kortbetalning. Det lär säkert dröja innan jag får en ny sedel i handen. Dom ser trevliga ut. Bra att kända svenskar hedras på detta sätt.

Kommentarer inaktiverade.