Mitt halsband

I somras köpte jag mej ett halsband. Jag tyckte hänget var lite trevligt eftersom det fick mej att tänka på resor. På smycket finns en liten kamera – det är många bilder man har tagit på semestrarna under åren som gått. Det hänger ett Eiffeltorn i en kort kedja – det gillade jag för att jag tycker Frankrike är ett härligt land att turista i. Där fanns också en präglad plakett om jag hade väldigt svårt att läsa på. Men efter någon dag såg jag att det är bönen Fader Vår, på engelska – och det passade ju också väldigt bra. Idag när jag satte på mej halsbandet kände jag att det fick en helt ny dimension – det blev inte bara härliga sommarsemesterminnen…. 2015-11-15 15.41.48

3 reaktioner på ”Mitt halsband

  1. Ett fint halsband, som minner om trevliga resor i ett fint land… och på något sätt känns det trösterikt i dessa dagar.
    Ha det gott!
    Kram

Kommentarer inaktiverade.