App-tips

Alla har vi väl blivit drabbade av telefonförsäljare och många av oss har säkert ”nixat” våra telefoner. Ibland hjälper dock inte det. Framför allt inte om man nån gång varit med i en bokklubb eller nåt. Då ligger mitt telefonnummer kvar hos den jag köpte nåt av. Därför har jag installerat appen Truecaller på min mobiltelefon. Där kan jag få en hel spärrlista, just nu med drygt 2000 oönskade telefonnummer. I listan finns allt från telemarketingföretag till namnen på privatpersoner som visat sej bla vara Viasat, när jag svarat. Allt för att förtegen ska få tag i mej. Denna app är dock jättebra tycker jag. Den blockerar det oönskade samtalet och det ringer inte. Däremot får man upp en lite notis på displayen om att XX har ringt. Jag kan också lägga till egna nummer till blockeringslistan. Även det kanonbra för jag gillar inte samtal från Microsofts support, eller nån från Indien som berättar att jag vunnit hundra miljoner…. Med Truecaller slipper jag detta otyg truecaller

5 reaktioner på ”App-tips

Kommentarer inaktiverade.