Elmia – så blev det

Dörrarna till årets Elmia mässa har stängt och många trötta fötter får nu vila. I år gästades mässan av 36 517 personer. En ökning jämfört med i fjol då besöksantalet var 35 671. Många affärer har genomförts så nu börjar en lång väntan för alla de som beställt ny husbil eller husvagn. Jag räknade själv efter lite på ”våran elmia-statistik” och vi kom fram till att det var den 12:e gången på raken vi besökte mässan.

Vi upplevde att de var många färre husvagnar i år igen – de har ju minskat lite år för år. Nya husbilmärken och ett större antal ”Plåtisar” presenterades i år. Det var också något mera tillbehör i år än tidigare. Även kvällsaktiviteterna bjöd på ett större utbud än tidigare år. thumb_dsc_0079_1024Den här montern blev återigen min favoritmonter, med många härliga fina Carthago-bilar. Här har jag träffat massa härliga människor, och mycket bra, seriösa återförsäljare. Det är ju lite svårt att slita sig härifrån,  när märket ligger mej så varmt om hjärtat.

Härliga människor träffade vi även på lördagskvällen Det blev en Bloggträff med många sköna människor som bloggar om husbil och resor. Så roligt att få träffa dem, vars blogg jag läser var och varannan dag. Det kändes som om man har känt varandra länge. img_0061Bilden har jag fått från Matts Torebring som var utrustad med kamerastativ och självutlösare på kameran. Matts står längst till höger bredvid mej. Sedan följer Våra Husbilsresor, Hobby On The Road, FREEDOMtravel samt Husbilen Helge med vovven Chivas.

12 reaktioner på ”Elmia – så blev det

  1. Jag tycker själv att detta var en av de mest positiva Elmia mässor som jag varit på. Så många goa och trevliga människor, har jag aldrig mött tidigare på denna mässan. Själv minns jag inte första gången vi var där. Kanske bara en söndagseftermiddag i början. Nu hela fyra dagar. Nära hälften av tiden i år, har vi tillbringat i en enda monter! Gissa vilken?
    En extra Kram till alla Bloggvänner!

  2. Alltså den där snygga bilden längst ner dyker ju upp i väldigt många bloggar idag😀
    Än en gång – jätteroligt att ses
    Kram

  3. Tack igen för den trevliga kvällen hos er och roligt att ni kom till vår bloggträff! Vi har verkligen haft en rolig vecka på Elmia, och allra bäst är det ju med alla människor man träffar!

  4. Ser ju härligt ut att få träffa många Bloggare på Elmia!
    Förstår att ni trivdes i Carthago-Montern🙂
    Vi hade nog fastnat fast i ADRIA-Montern🙂
    Nu drar vi iväg till Kurts mässa och dreglar lite du vet🙂

    Ha det gott o trevlig helg fr Dalom….Kram

Kommentarer inaktiverade.